torsdag 9 augusti 2012

Huset packat

Utmattad! Flyttgubbarna kom igår, en dag för tidigt. DET var inte särskilt välkommet för vi var såklart inte klara. Å andra sidan är vi väldans snälla och de ville VERKLIGEN komma, för de var klara med flytten de gjort för någon annan hit (lyckost dem, som får flytta TILL London ;) ). Det blev väldigt bra i alla fall, för de packade hela garaget, vilket var RIKTIGT mycket saker och inte störde mig som var inne i huset, ett dugg.

Idag har två man varit här i ca 12 timmar och packat i princip hela huset. Det har inte varit en lugn stund! Barnen har varit fantastiska. Med tanke på att jag var uppe till 2.45 inatt för att vara hyfsat klar när de kom, så börjar det kännas i ögonen nu när klockan närmar sig midnatt. FAST det kan lika gärna (mer sannolikt faktiskt) vara allt DAMM som gör att ögonen värker. FYYYY så dammigt vi har det!!! UNDER pianot, inne i garderoberna, bakom böckerna osv. DAMMA har INTE varit fokus i sommar och det MÄRKS.

Sista natten i huset nu. Imorgon tar de sängar och tömmer det sista :(( . FAST detta gör verkligen att vi känner oss SÅ redo att flytta hem. Det är INGET kul att vara här när det ekar tomt. Det blir MYCKET roligare att packa upp i nya huset. Vi glädjer oss. Hussäljaren som vi aldrig träffat, ringde idag och han lät väldigt trevlig och seriös.

Ok, ett litet ryck till innan sängdags.

Kram allihop!!!
Ingrid

7 kommentarer:

Kim M Kimselius sa...

Känns vemodigt att läsa om din flytt. Förstår att det är svårt att lämna England. Vem vet, kanske väntar ett nytt land inom inte alltför lång tid.
Jag ser däremot fram emot att träffa dig IRL! Och att fortsätta läsa om dina nya äventyr!
Många kramar från Kim

Karin sa...

Förstår att det känns sorgligt att bryta upp. Och vad ni har jobbat!! Så skönt att ni kan gläda er åt det nya som väntar.

Kram från Karin

Astrid sa...

Välkommen Hem! Ska bli roligt att träffa er igen. Förstår att det känns jobbigt. Karins flyttlass har kommit nu, en vecka för sent.
Allt ska på plats.

Kram till er alla!

Anonym sa...

Välkomna "hem"!!
önskar Gustavssons

Tom sa...

Även om jag förstår att ni kommer att sakna London, så vill jag vara lite egoistiskt och säga att det är skönt att få hem er igen. Även om det är till Lomma dock.... Vad som hände i huset kan jag med ett leende förställa mig när de dök upp en dag för tidigt! Måste varit en rolig överraskning om man tror man har 24 timmar till på sig. Ha en underbar resa hem och vi ses snart! Hälsa Rikard och gratta!
Tom och resten

Boktokig Eva Boström sa...

Saknar att läsa dina blogginlägg!

Undrar så hur det är med dig!

Sara Christensson sa...

Hej! Detta är Sara (från Fasanvägen)!
Kom och tänka på er och undrade vart ni hade tagit vägen. Ser här att ni ska flytta till/bor i Lomma. Det gör jag också. Med min sambo och en 2-årig son :) Vart bor ni?
Hälsningar

Sara