söndag 8 juli 2012

To do går framåt

Nu är det full gas med to do listan som jag gjorde i höstas. Vi avverkar saker på löpande band, men det är lätt att inse att vi inte kommer att hinna med allt. Fetstil är det vi har gjort. Kursivt det som funnits med men som nu är bortprioriterat. Ser att det är flera saker som vi planerar att göra som inte är med på listan... Hmm.

Det här är status just nu:

  • Downing Street
  • Skottland
  • Se The Mouse Trap
  • Westfield
  • Portobello Market
  • Yellow Garden
  • Edinborough Tattoo
  • Sleepover för barnen på museum
  • London Transport Museum
  • Duxford Air show
  • Världens minsta polisstation
  • Musikal Phantomen på Operan
  • London Aquarium
  • Cykla längs med Themsen
  • Åka kanalbåt
  • Museum of Childhood
  • Tower of London
  • Tower Bridge på nära håll
  • Teater på The Globe
  • Föreställning på Royal Albert Hall
  • Föreställning på Operan
  • Imperial War Museum
  • The Design Museum
  • Unicorn Museum
  • Hitta en föreställning med Tell me on a Sunday
  • The Golden Hinde
  • The Roof Gardens
  • Greenwich
  • Royal Air Force Museum
  • Chislehurst Caves
  • Kew Garden
  • Horniman Museum
  • Ride a Duck
  • Ta tåget till Paris
  • Cybercandy
  • Crystal Palace Park
  • Jamie Oliver restaurang
  • Holland Park Adventure Playground
  • White Cube
  • Utvalda Afternoon Tea
  • Chelsea Flower show
  • Royal Ascot
  • Columbia Flower show
  • HUR MÅNGA MATSTÄLLEN SOM HELST
  • Royal Academy
  • The Queens Gallery
  • Barnbokmässa
  • Wales
  • The Round Table
  • Poohstickbridge
  • Hadrians Wall
  • Bokmässa http://www.londonbookfair.co.uk/ 16-18 apr 2012
  • Kensington Palace
  • The New Forest
  • Wimbledon Tennis
  • Stratford Upon Avon
  • Musikal Wicked
Rikard tar lite strödagar med semester vilket passar väldigt bra för familjen. Då kan vi göra något ett par dagar och sedan kan han jobba medan barnen träffar vänner och vi röjer lite hemma. Sedan tar han ledigt och vi gör något igen. Ungefär så.

Det är överraskande många av barnens kompisar som faktiskt är här, vilket är väldigt kul. Även trevliga föräldrar är kvar :) .

Karin, visst är det så, vardagen är underskattad. Det är verkligen med blandade känslor vi flyttar hem, men var sak har sin tid. Hjärnan har en bra förmåga att ställa in sig på vad som komma skall och se fördelarna med det. Nu börjar vi längta efter att komma in i vårt nya hus :) .
Och ni firar och roar er!  Härligt!

Britt, jag såg att Eurovision Melodifestivalfinalen kommer till MALMÖ nästa år!! Jättekul!

The not-yet-desperate housewife, måste få höra mer om turbulensen.... Dessutom hög tid att bestämma när vi ska ses! Jippie!

Kim, ja det är fantastiskt med små stunder av lycka! Jag drömde om dig inatt! Jag drömde väldigt mycket men i alla fall var det någon som höll en av dina böcker i handen och den var på engelska, men det var en bok jag aldrig hört talas om tidigare (alltså du har inte skrivit den än :) ).

Astrid, jag håller HELT med dig när du skriver att det jag skrev om passar när det gäller skvaller, faktiskt speciellt då är det väldigt användbart att fundera om det är snällt, sant och viktigt att berätta.

Till er som är i Sverige säger jag, njut av ert fina väder! Även om ni inte har något vidare väder, så har jag förstått att det är betydligt bättre än här. Både fler soldagar och mindre regn. Hur vädret är i andra länder vet jag inte...
Hilde, hur är det i Århus?

Kram Ingrid

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det gar fint i Aarhus ;-)
We are ready for out trip to Ireland! Helena had a marching band camp (she played the klarinet). Eli is now enjoying tenniskamp.. Hopefully it will only rain during the night...How is the job hunting? Are you passing through Denmark on your way home?

HIlde

Karin sa...

På min to do-lista står det "gå med Malin till optikern, rensa vattenlås i duscharna, boka sotare, rensa i köksskåpen" etc. Er låter mycket roligare!! Tur att London ligger kvar så att ni kan åka tillbaka och beta av några punkter som ni eventuellt inte hinner med... Nu ska jag nog festa till det med att sätta på en tvätt!

Kram från Karin på andra semesterdagen

Anonym sa...

Hej, Ingrid! Ja, vår lista är inte så imponerande, men den räcker till. Din lillasyster var i Småland förra veckan, vi åkte runt till våra rötter, badade, var i Strandbjörket,såg på rally,m.m. I lördags var vi på utflykt med vänner, i måndags var vi i Lätthult, där två kusiner besökte oss. Fam Sejersen har kommit tillbaka till Canberra, de bor i ett tillfälligt hus och letar efter ett bättre. Martin har börjat jobba och de andra får väl roa sig på egen hand. De har varken internet eller fast telefon, så vi håller kontakt via sms. Fam Kandenäs är på västkusten. Helens kompis, Lisa Norden ska vara med i OS, hon deltar i triathlon, jag tror det stavas så. Ha det bra!! Välkomna hem när ni kommer!!

Kim M Kimselius sa...

Ingrid, jag hoppas verkligen att det var en sanndröm! Din väninna i USA tyckte verkligen om Tillbaka till Pompeji och hoppades få läsa fler av mina engelska böcker... Det hoppas jag också!
Kram Kim