torsdag 25 augusti 2011

Jag hade glömt...

"Minnet är gott men kort", heter det och det stämmer så väl. Under vårt långa härliga sommarlov utanför England hade jag lyckats glömma:


....att det kan vara kallt i ett engelskt hus fast det är augusti.


....att det finns duschar med så dåligt tryck att man hinner göra hårinpackning som ska långtidsverka innan tårna hunnit bli blöta.


.... att mjölken hinner surna och tjockna innan man hunnit dricka upp den 2,272 liter (4 pint) stora plastförpackningen.


Suck, vardagen är här igen. 
Ingrid

4 kommentarer:

Kim M Kimselius sa...

Jadu, minns hur jag frös när jag var i Skottland. Ungefär samma saker där...
Kram Kim

Karin sa...

Jättefin header! Och jag ser att den där tonårsblicken inte var en engångsföreteelse. De är så söta allihop!

Vardag är vardag, på gott och ont!

(såg du min uppföljningskommentar om Spill? Rekommenderar inte den sådär jättevarmt)

Kram!

Boktokig Eva Boström sa...

Man glömmer lätt vardagstråkigheter och det är väl tur! :)

Anonym sa...

Hej, Ingrid!
Sofia är lämnad på skolan och vill inte bli hämtad tidigt- men det måste jag för jag är föräldraledig och då får inte Sofia vara på fritids. Lina är nog också färdig till att börja gå på Bullen igen då hon saknar kompisarna och jag är nog inte så rolig. Under lunchen igår sa hon helt otippat - Åsså hau jaug klippt may!
Och mycket riktigt hade hon klippt sitt hår på höger sida vid örat. Nåväl , örat var kvar så då får man vara glad.
Jag är nog själv klar för att ta tag i höstens uppgifter när jag tänker efter...Fniss
Lina såg på kortet där kusinerna är samlade att Linnea har fått sitt halsband av sina kompisar och Malin har fått sitt halsband av Linas bästa kompis Britt.
Roliga reflektioner!
Kram AF