fredag 2 mars 2012

Nu får det räcka

Tack för alla krya på mig hälsningar!!

Jag tror varje dag ska vara den sista i sjukdom, men tji har jag fått hittills. Är inte alls van vid att vara sjuk och det suger musten ur mig, men det är förstås nyttigt att inse sin egen dödlighet med jämna mellanrum och sist jag var sjuk utöver lite vanliga förkylningar eller någon bihåleinflammation, är ca sju år sedan, så jag ska inte klaga alls.

Nu har jag dock varit sjuk i sex dagar och är innerligt trött på det. Hög feber flera dagar och igår morse gjorde en blixtrande bihåleinflammation grand entré i min vänstra ansiktshalva, som värker så att jag tror ögat trillar ur när som helst. Har inte gått till doktorn utan räknar med att det inte kan vara för evigt.

Rikard vaknade med 40 graders feber igår och var hemma från jobbet, men är idag återhämtad och tillbaka i arbete om än inte i perfekt högform. Linnéa ringde från skolan igår och var dålig. Hon gick direkt i säng när hon kom hem och somnade, men även hon verkade helt normal imorse. Kanske hägrade kvällens sleepover i trevliga tjejkompisars sällskap på bästa adress i London och fungerade som utmärkt botemedel?

Själv har jag massor av trevligheter att ägna mig åt, men inte känner jag mig friskare för det, bara mer och mer frustrerad över att inte få gjort det jag önskar. Denna sjuka verkar slå hårdast mot mammor, men idag har jag inte sovit på hela dagen och det är ett framsteg.

Samtidigt så vet jag att min sjukdom går över och det inom ganska kort tid trots allt. Tänker på alla som är drabbade av långvariga och mycket allvarligare sjukdomar, som måste kämpa och uthärda. Usch så tufft många har det!

Våra gäster har åkt hem och jag håller alla tummar för att vi inte skickat med dem några baciller... Inga gäster de kommande helgerna och det är ju riktigt bra. Hoppas förstås att vi ska tillfriskna och hinna göra massor av trevligheter istället.

Vad har ni för helgplaner?

Catharina, tvätt är ungefär det enda jag orkat ta hand om i veckan. Kräver inte så mycket att trycka igång en maskin :) . Skidresor ger ju så skrymmande tvätt, men nu är du säkert klar med det!

The not-yet-desperate housewife, usch vad trist att ni också är sjuka, men vad BRA att du klarat dig! Fortsätt så! Tyckte det var ett toppenbra svar till doktorn :) .

Märtha, jamen visst ÄR det precis så! Känslan av att känna sig frisk igen efter att man har varit sjuk, är fantastisk!! Jag tänkte ringt dig idag, men orkade inte. Mina bihålor är förfärliga och jag pendlar ännu mellan frossa och att känna mig kokhet. Det är i alla fall underbart att höra att du mår så bra!!!!! Det är den bästa nyheten! Skönt att det är bra på andra sidan jorden också :) .
Hoppas ni får trevligt med gästerna imorgon! Är det med tanke på kommande födelsedag? KRAM.

Astrid, TACK! Ja, nu får det vara nog. Bra att ni mår bra, för jag har hört att många är sjuka hemma också!
Ja, det är ju så kul med död, dödare, dödast :) !!! Det är som att säga att man är "mer gravid än någon annan" eller mer religiös, för den delen.
Kollade lite på det där programmet om "Den sjungade trappuppgången" igår och häpnade över en del av körmedlemmarna i andra avsnittet. Vad tycker ni och er dotter om det?

Karin, jag trodde också det var slut med det sjuka för ett par dagar sedan, men jag hade FEL. Det kan dock inte vara för evigt...

Trevlig helg allihop!

Från sjukstugan, Ingrid

6 kommentarer:

Kim M Kimselius sa...

Hoppas att penicillinet verkar och du snart mår bättre. Låter inte så kul det som du har fått. Själv har jag hostat och haft feber sedan snart två veckor och önskar bara att de kan söva ner mig och väcka mig igen när jag är frisk! Men det blir nog bra till slut. Det är ju inget värre än förkylning, eller så är det influensa!
Låter som om det går runt i er familj.
Skulle ju ha varit på Underbara Ungar i helgen och träffat din syster, men så blev det inte. Hoppas nu jag blir frisk så jag inte behöver ställa in alla evenemang nästa vecka...
Ha en underbar helg i friskhetens tecken!
Kram Kim

Catharina sa...

Jag håller med... Nu får det räcka! Se till att bli friska med er!
Skönt att läsa på facebook att du fått penecillin! Bihålsinflammation är inte att leka med. Det kan bli allvarligt och jag har hört att det inte är så skönt att få dom spolade om det går för långt...

Imorgon har vi DM i vårt distrikt. Vår stackars DO har legat sjuk i influensan över en vecka. Jag hade fått i uppdrag att stå i shoppen. I torsdags fick jag meddelande från vår FDO att hon var sjuk och hon undrade om jag kunde tänka mig att ställa upp som sekreterare om hon inte blev frisk. Klart att jag kan det. Igår fick jag samtal från henne att hon inte kan komma eftersom hon är så pass dålig. Jag har fått material och har vässat pennan och är inställd på att vara sekreterare. Idag har jag varit på miniretreat med min samtalsgrupp och när jag startar telefonen igen så har DO ringt och vill att vi har plan C och D... Så nu vet jag inte riktigt hur det går imorgon. Jag har ringt henne men inte fått tag på henne... Jaja jag hjälper gärna till med det jag kan.

Idag har vi haft miniretreat som jag skrev och vi hade tystnad i ca 1,5 timme. Åh så skönt det är! Att bara vara i tystnaden men ändå i gruppens gemenskap. Vi har bokat hela Killans bönegård på Österlen en helg i september för en hel helgs retreat igen och jag längtar redan.

Men först ska vi försöka få ihop en helg i mars. Jag ska på Ledin på torsdagen och sen ska jag på kurs fredag - söndag... och samma helg ska Lars på delägarstämma i Stockholm. Vi hoppas att farfar vill komma hem till oss och bo här med barnen. Tjejen jag åker till Göteborg med har mannen hemma och dom bor nära så han får vara lite backup till farfar om det är nåt. Typiskt att det är samma helg! Jag som nästan aldrig är borta med övernattning.

Jag har insett att höstens LCI i Helsingborg är samma helg som Lars jobb har ett stort event över helgen, men känner att jag får stanna hemma. Synd eftersom jag aldrig varit på ett LCI-möte och det är så nära hemma, men farfar orkar inte riktigt med en hel helg själv med barnen.

Nu ska jag sätta mig i solen och njuta en stund efter att ha varit inne hela fina förmiddagen.

Krya på er alla sjuklingar!
Kram Catharina

Catharina sa...

Jag måste erkänna något... jag är INTE genom tvätthögarna än... Men det tar sig. Gången i tvättstugan blir bredare och bredare så nu behöver vi inte kliva på eller över tvätten längre utan vi kan gå bredvid den ;o) Man får vara glad för det lilla...

Var rädd om dig vännen! Kram

Familjeniguildford sa...

Å! Så synd det är om dig! Stackars, stackars dig. Här är allt lugnt och fint och vi hade planer att åka till New Forest. Det hade vi fram tills vi så väderleksrapporten. Vi åker en annan helg när regnet inte står som spön i backen.

Britt sa...

Hej Ingrid!
Stackars er alla. Jag visste inte att ni var så sjuka.Du får penicillin nu och det brukar hjälpa. Vilken tur att ni inte ska ha flera gäster för tillfället.
Influensan tycks vara väldigt smittosam.
Krya på er!
Kram från Britt

Astrid sa...

Nu får det vara nog, hoppas verkligen att ni nu mår bra allesammans och kan njuta av våren!
Den sjungande trappuppgången, sista avsnittet på onsdag. Hur programet utvecklas, vet inte vad jag skall svara, men det är nog svårt att få en riktigt bra kör på så kort tid, att sjunga upp på Malmö konserthus. De har ju haft en del motgångar, så många olika människor, från olika
miljöer, olika åldrar osv. Jag blev glad då jag såg första programet samma dag, som ett av morden i Fosie och att då även få se lite glädje därifrån.
Kram på er alla!