torsdag 22 mars 2012

Underbara våren är här!

Hej på er!

Idag är första dagen på evigheter som jag inte har några speciella planer eller möten. Skulle bara iväg och träna tidigt. Eftersom jag varit mycket engagerad på skolan sista tiden, så har det här hemma samlat sig mycket på min att göra-lista och det styrks inte från den i samma takt som nytt kommer till. Alltså var denna obokade dag högst välkommen.

Men så tittade jag ut. Solen strålar här. Våren har verkligen gjort entré. Det blommar precis ÖVERALLT. Jag tänkte, tiden flyger, snart flyttar vi hemåt och då ska jag inte tänka att jag inte tog mig tid att njuta av stunden (i alla fall någon gång ibland!!!), så jag rusade ut i garaget och letade upp min fina LC-picknickfilt. Tog en hög tidningar som inte hunnit öppnas och la mig på gräsmattan. Ljuvligt! Faktiskt alldeles helt fantastiskt. Varmt och skönt, inga ytterkläder. BRA val!

Hoppas att alla ni också har haft möjlighet att ta chansen och njuta av den analkande våren?!

Varmt Välkommen VÅREN!!

Den här bilden tog jag förra veckan på en utflykt.
Vi har också påskliljor i landet här hemma och de syns överallt när man är ute.
Soliga hälsningar,
Ingrid

PS I trädgården löste jag även korsord. Det är väldigt kul. Lärde mig följande ord. Förstår inte hur jag har kunnat missa dem förut...

Fiskeredskap = Dörj
Äpplen = Renetter
Sy ihop trikå = Kettla (denna och dörjen var nog de lättaste)
Vindarnas gud = Eolus
Ser ner på andra = Rese (alltså detta har jag fortfarande inte förstått, men så blev det)
Klagovisa = Elegi
Kupidon = Erot
Ärtväxt = Vial

VEM kan sådana här saker? (Förutom min faster och hur har hon lärt sig det...)
DS

5 kommentarer:

Anonym sa...

oh yes... soring has sprung here in Aarhus too! Great sunny weather, crocusses in bloom and the daffodils are almost there too.. Last couple of days we have been living outside after school. It is great in the garden, just sitting and enjoying the sun, just like Karamel...Everybody needs a cat to learn to enjoy life ;-)

Hilde

Britt sa...

Hej Ingrid! Rese betyder nog en jätte.
Låter härligt att ligga i gräset och läsa .Vi har inte gjort det ännu men har säkert inte så varmt som ni har.
Påskliljorna har inte slagit ut.
Idag har det varit kyliga nordanvindar.
Kram Britt

Anonym sa...

Nja, du hade inte helt rätt, kettla kunde jag inte och jag var även osäker på renetter, men det andra....rese är helt enkelt en lång person,jättelik, hänger ihop med reslig! Nu har jag köpt ny dator, hoppas den ska fungera i många år! Får fortlöpande bilder på lilla Maja, men fasar lite för nästa veckas behandling för mamman. Det var tufft förra gången, det värsta kom inte förrän efter ett par dagar. Tur hon hade en konpis där från Sverige. Förmodligen kommer hon hem för att strålas i maj. Här är också underbart väder, jag ska snart hänga ut tvätt. På söndag ska vi till Slätthög, där återinvigs kyrkoorgeln från 1700-talet efter en omfattande reparation för 4 miljoner.I morgon kväll är vi bjudna till Kents syster. Kramisar!! Märtha

Karin sa...

Härligt med vår, och ett inlägg från här och nu :-) Jag njuter även av den vackra headern!

Jag hör att du är redo för WordFeud, t ex Dörj hade rakat in många poäng. Jag har också lärt mig ord där, tex Azer (någon från Azerbadjan) och Lix (läsbarhetsindex). Även att Iglo är en OK stavning. Jag kunde bara Elegi och Rese av dina ord. Det gör inget att det är "so 2011".

Kim M Kimselius sa...

Härligt att du kunde ta dig tid att njuta av vårdagen! Kram Kim