lördag 25 juni 2011

Johans lista

MÅSTE dela med mig av denna underbara lista. Jag skriver alltid listor och inte minst när vi ska resa iväg någonstans. Det är "att göra"-listor, "ta med"-listor, "handla i Sverige"-listor, boklistor mm mm.

Den som framför allt tagit efter detta är Malin, hon gör listor på saker hon ska göra under helgen eller listor för något annat. Nu när vi skulle åka till Sverige tog hon över en stor del av listskrivandet och jagade oss andra för att saker och ting skulle bli klart. Hon hade liten förståelse för att vi inte bara kunde göra färdigt punkt efter punkt och undrade varför jag gjorde flera saker samtidigt ibland, samt ibland även saker som INTE stod på listan...

Uppenbarligen blev Johan inspirerad, för sista kvällen innan vi åkte hittade vi efter att han somnat, en lista som han gjort. Den såg ut så här (ordagrant med rättat från stavfel):

1. Wake up = 7:50.
2. Watch TV till mom and dad wake up.
3. Wake up my sisters at = 10.20.
4. Eat breakfast.
5. Put on my clothes.
6. Brush my teeth.
7. Pack the car.
8. Play computer till mom is yelling at me.
9. To wait at mom and dad in the car.
10. To USA!!!!!!!!!!! :)

Som ni förstår hade hade han inte ens riktig koll på var vi skulle. Jag var imponerad över hur länge han tänkte låta tjejerna sova. Sedan avslöjade han väl sanningen om hur det låter när han sitter för länge vid datorn och jag har sagt till tre gånger vänligt, men de gångerna kanske han aldrig har hört, ha ha. Som ni ser har vi inte mycket hjälp från Johan, men vi får kanske vara glada att han tar hand om sig själv...

Vi älskar vår roliga son!!

Ingrid

5 kommentarer:

forgot sa...

Vilken bra gava du gett dina barn att skriva listor. Vad duktig Johan ar som gatt in i detalj pa hur morgonen skulle se ut. Saknar er har i england! Afrika varmen har nu gatt over i det normala england vadret. Om 3 veckor borjar vart sommarlov suck!

Kim M Kimselius sa...

Underbar lista! Tack för att du delade med dig av den!
Kram Kim

Boktokig Eva Boström sa...

Vilken härlig lista!

Boktokig Eva Boström sa...

Saknar dina inlägg!!!

Monika Häägg sa...

Oj, det var ett tag sedan du skrev här!
för övrigt är jag också en "list-människa", känner mig tryggare då!