måndag 19 december 2011

Film från tomten

Oj Oj Oj, julafton närmar sig och Johan tror VERKLIGEN inte på tomten, vilket han talar om med jämna mellanrum.

J: "Mamma, tomten finns inte."

Jag: "Men han kommer ju varje år."

J: "Alltså mamma, ett år var han tjock och ett annat smal, det är bara någon granne som klär ut sig."

Jag (med glimten i ögat): "Jag vet inte vilken granne det skulle vara, till mig har alltid tomten kommit i alla fall."

Det är ju så kul att han argumenterar om det och blir så frustrerad över att jag låtsas att tomten finns, men på ett sätt så att han ändå förstår att jag förstår att han vet att tomten inte finns, men vägrar att säga det med ord.

När vi så fick se möjligheten att göra denna film (det är helt gratis), KUNDE vi inte låta bli. Den är fantastiskt bra och Johan kommenterade den inte med ETT ord då han fick den, ha ha.

Mest komiskt av allt är att tomten INTE kan säga JOHAN, utan det blir något som liknar HOAN. Klicka på länken nedan för att se vad tomten säger till Johan:

Johans film

Det är full fart här i julstugan. Hoppas att det går bra för er med era förberedelser också?!

Kram Ingrid

5 kommentarer:

Britt sa...

Hej!
Det skulle vara hemskt om Johan fortfarande trodde på tomten.
Till vår "julafton" kommer det fortfarande en tomte. Roligt för oss.Jag förstår att ni arbetar hårt
för att bli färdiga. Hoppas att ni får en lugn överfart.
Kram från Farmor

Anonym sa...

Oh, vilken fin julkalender! Men att bli mormor igen, är heller inte dumt! Kör försiktigt! Tack för julkort! Märtha

Catharina sa...

Hej!
Vilken trevlig film... får se om jag orkar göra en till Hugo :o)

Fin paketkalender också! Moa fick en av kusinerna (på Lars sida...) med en massa pärlor i. Så nu har vi en fin paketkalender, som kan användas nästa år och nästa och nästa... Jag som har klarat mig från paketkalendrar i alla år ;o) Den försvinner kanske på vinden det kommande året.

Idag har jag varit i Malmö och handlat de "sista julklapparna". Men fortfarande inget till Lars eller farfar... Jaja jag kommer kanske på nåt innan helgen...

Kram Catharna

Karin sa...

Hah, det var en rolig film! Ja, jag julstökar också; leker med tanken på ett avancerat pepparkakshus... har klippt till delarna, så får vi se vad orken räcker till! Rapport på en blogg nära dig i så fall!

Tack för kort o brev!

Kram från Karin

Kim M Kimselius sa...

Lyckades inte få upp Johans film på min lilla 8's dator. Får försöka igen när jag sitter vid den stora datorn!
Kram Kim