fredag 16 september 2011

Skolstart och Jultomtar

Jag vill verkligen, verkligen inte att det ska vara så här!

De engelska skolorna startar senare än vår skola och har precis kommit igång. På Sainsbury's där jag oftast handlar mat, har de en lång korridor där de sätter upp säsongsprodukter och nu är hela ena sidan full med ALLT som har med skolstart att göra. Logiskt. Jag rusade in i korridoren i förrgår för att hitta plast så jag kan plasta barnens böcker. HÖR och HÄPNA, chockad konstaterar jag att de upplåtit andra sidan på gången mittemot skolmaterialen för TOMTAR och chokladkartonger med snö och kransar på!!!

Jag vill inte!!! Det är mer än för tidigt! I mitt tidigare ännu mera stressade liv skulle jag fortfarande kunnat ha haft adventsljusstakarna kvar i fönstren (nästan, ni fattar). Det är SEPTEMBER!!! VEM börjar köpa dessa saker nu??? Enligt mig måste det vara riktiga hyllvärmare och logistikansvarig borde genast på bakläxa! Han kan inte ha gått "just in time"-kursen.

Jultomtarna fick mig att känna att jag aldrig kommer att hinna med vår långa lista om vi redan nästan är framme vid jul... På tal om listan. TACK för all feedback! Ni som kommit med nya tips, hittar dessa inlagda på listan då de alla varit väldigt bra!

Catharina, dina tips gick direkt in på listan, såklart var det bra att du påminde mig! Så snåla ni är hemma som inte bjuder era hantverkare på påste, ha ha. Ser fram emot reseberättelse!
Varje ålder har sin charm som det heter... jo jo. Skrattar när jag läser om Hugos läxläsning, visst är det märkligt och typiskt?!

AF, jo nattvaket med barnen tar slut, men kommer uppenbarligen igen, ha ha.

Karin, jo tack du "oskyldig som en BRUUUUD" som Astrid L skrev.

Astrid, javisst var listan lång. Gissar att du inte är helt förvånad. Lovar många spännande redogörelser om vi kommer iväg :) . Vad tuff du var som körde hem pojkvännen kl 3! Jag ska ha er som förebilder :) !

Britt, vi får se om några av våra punkter kan matchas med era intressen då ni är här! Lägger till Tate på listan. Har du varit på Buckingham palace och sett The Queen's gallery? Ja, det känns som om vi går in i en ny fas i föräldrarlivet... Får väl ställa in mig på att det är det här som väntar nu ett tag... Håller med dig, oväntade saker och överraskningar är kul! Trist med golfvädret!

Boktokig, TACK för boken som kom idag!!! Först förstod jag inte vem det var ifrån, tänker ju bara på dig som "boktokig" även om du mailat i ditt riktiga namn :) . Jag hoppas också att det verkligen blir av att jag kommer till Chelsea flower show i vår.

Maria, var inte så orolig över min långa lista! Det passar mig perfekt att göra listor och få överblick, jag hinner med det andra också ;) ....

Kim, TACK för awarden. Vilken jättekul överraskning, det här artar sig till en riktigt bra dag :) ! Hadrians wall var bra att du påminde mig om! Det är väl det som är charmen och det positiva med besvärliga situationer, att efteråt kan man skratta och kan man dra med någon annan i underhållningen dessutom så är det väl ännu bättre :) . Jag drar mig ändå för fler övernattningar ett tag nu. Avstyrde just en ikväll på annat håll och var inte superpopulär...

The not-yet-desperate housewife, vad BRA att du organiserar mitt liv lite och riktigt bra dessutom!! Jag har hört att Wisley garden också ska vara jättefint! De kan verkligen det där med parker här! Vi ser alla fram emot söndag!!

Strax hämtas Malin med fyra tjejer för sleepover! Skynda, skynda med husröjning, framtagning av sängar och matlagning.

Trevlig helg allihop!
Kram Ingrid

4 kommentarer:

Karin sa...

Nej, jag är inte redo för tomtar än! Blev nästan lite trött när matsalen var dekorerad med pumpor i veckan, men sen när det serverades ugnsbakad pumpa till kycklingen, tyckte jag att det var OK.

Du visar så många trevliga bilder på din blogg, inte minst i headern, och jag gläder mig åt att Linnéa visar sitt söta glada leende och inte den svarta tonårsblicken!

Lördagskram från Karin

Britt sa...

Nej, jag blir också stressad när jag ser julen redan. Den ska inte börja förrän i november.
Har vi tur kan oktober bli en härlig höstmånad.
Sedan blir det skiddräkter , mössor , vantar o halsdukar i många månader.
Krma från Britt

Catharina sa...

Jag håller verkligen med! Jag vill att var sak ska ha sin tid! Som det är nu så börjar man långt innan t.ex. jul med julsaker och då är man ju trött på det när det äntligen är jul! Jag vill gärna vänta med julen till att jag har fyllt år och då brukar det vara lagom till första advent.

Tack och lov så har jag ännu inte sett till några tomtar eller annat juligt här än!

Kram Catharina

Kim M Kimselius sa...

Ja, det är sannerligen för tidigt. Härligt att du lyckades avstyra ännu en liknande övernattning. Klart du är värd en award!
Kram Kim