fredag 2 september 2011

Tvålfager?

Med tanke på att jag vaknade med torkad tvål runt hela ögat imorse också, så undrar jag om det blev någon tvål kvar alls i den där förpackningen som jag ställde tillbaka i butikshyllan när jag drog mig därifrån... Hur mycket tvål kan gömma sig i ett öga liksom??

I alla fall så gör inte ögat ont alls längre och det är bara lite rött idag. Nu är det nog ingen tvål kvar i ögat och jag räknar mitt ögonproblem som överstökat.

Det var väldigt vad ni frågade efter bildbevis! Tyvärr hade jag inte så mycket sinnesnärvaro att jag bad barnen ta fram kameran när det begav sig. Det måste väl ha varit eftersom det handlade om mig själv, för när Johan fick näsblod mitt under ett fabriksbesök i USA, var jag till övriga sällskapets stora förvåning, inte sen med att hala fram kameran...

Igår kväll tog Rikard ett kort på mig. OJ, vad snygg man är i närbild nuförtiden... det syns nästan inget alls längre på den bilden, men jag tror det går att se vilket öga det handlade om...

Det är inte med glädje jag visar denna bild, men allt för er kära läsare:

Ni ser även den nyfikna näsan som nödvändigtvis skulle dofta på tvålen...
I tillägg kan sägas att mina ögon är olika stora även i vanliga fall. Min mamma upplyste mig om det en gång när jag blivit fullvuxen och som den väldigt icke utseendefixerade person jag är, så hade jag faktiskt inte själv tänkt på det!!! Vilken onormal tonåring jag måste ha varit!

Karin, nöjd med fotobeviset? Ångrar att jag inte tog ett foto tidigare, men så är det. Håller tummarna för att Kata vinner!!!

Kim, ni får gärna skratta åt det jag skriver, då är ju mina tokigheter i alla fall till någon glädje :) . Jag brukar själv skratta åt massor av saker och det är skönt så länge saker inte blir allvarligare än att man kan göra det. Jag är nästan bra nu.

Britt, ja ONT var precis vad det gjorde, något så fruktansvärt, men som tur var är jag redan bättre och det var ju inget farligt. Någon gång fladdrade det till i mitt huvud, att jag undrade hur många djur som plågats i försök för att mitt öga skulle klara denna klantighet. Det är nog inte politiskt korrekt att säga så, men i dessa lägen är det ju bra att våra produkter är beprövade och testade... Det med ditt öga var mycket värre, men det är tur att det också är bra nu!

The not-yet-desperate housewife, ha ha! Jag brukar säga det när något händer och är som värst att "någon gång framöver kommer vi att skratta åt det här" och så är det nästan alltid. Det är en bra försvarsmekanism vi människor har, att vi glömmer mycket av det som varit jobbigt. Kan vi skratta åt det är det ännu bättre.
Jamen, jag vet inte ens varför jag gör det där med att dofta på produkten. Ibland känns det bara som om jag vill det... du har helt rätt, efteråt sköljer vi av tvålen och tar på massa andra dofter i form av roll-on, ansiktskrämer, parfym eller vad det kan vara och då är tvålen helt oviktig. Jag är inte ens en särskilt sinnlig  person utan väldigt rationell, för jag kan tänka mig att det finns många som är så där duktiga på att leva i nuet och verkligen blir glada/lugna/pigga av att öppna en flaska och känna doften som kommer ut... Ses vi nästnästa vecka?? Hoppas det!

Fredag och jag ger mig iväg till skolan för tredje dagen i rad. Nästa vecka blir det möten på skolan mån-ons, to-fre vet jag inte än.

Jag har mailat med Malins nya engelsklärare (och klassföreståndare) om en sak denna vecka och tycker jättemycket om henne. Så bra att resonera med!

Skön fredag till er!
Ingrid

3 kommentarer:

Karin sa...

Det var generöst med fotobevis! Förstår dock att det värsta lagt sig, för du ser ganska normal ut :-) Skönt att du inte har ont längre! Jag får för tillfället ofta flygfän i ögonen när jag är ute och cyklar... kan vara väldigt svårt att bli av med dem. Förresten uppskattar vi Matilda väldigt mycket!!

Familjeniguildford sa...

Gick i gången med tvål och schampo på Sainsburys och tänkte på dig ;)

Kim M Kimselius sa...

Vad härligt att du mår bättre och att det inte verkar bli några bestående men. Ja, jag undrar också hur mycket tvål förpackningen innehöll efter ditt missöde...
Kram Kim