lördag 19 mars 2011

Mer OS

Jag tänkte skriva några rader till om OS, som svar på era kommentarer kring dessa biljetter.

Biljettpriserna till de olika sportevenmangen kostar £20-£745. Dyrast är biljetterna på bästa platserna i fridrottsfinalerna.

Invigningsbiljetter finns i fem prisklasser i intervallet £20.12-£2012 (ni noterar symboliken med siffrorna?).

Själva funderar vi på att gå och se tennis, gymnastik, basket, konstsim och/eller simhopp, men vi har inte bestämt något ännu och man vet inte om man får några biljetter i lotteriet.

Annars kan jag väl bara säga att även om det inte alls känns som om vi bott in oss här än, så märker man på vissa saker att tiden går och att vi faktiskt har avverkat ett drygt halvår i England. Jag tömde Johans garderob igår och gick igenom och sorterade kläderna. Till min förvåning insåg jag att en hel del var urvuxet! Det var liksom inte så när jag stoppade in kläderna där i augusti-september...

Nu åker Linnéa och jag till Svenska kyrkan där hon ska träffa konfirmationsgruppen. Ikväll kommer Malin hem :)) . Rikard sliter vidare med flyttkartonger i Sverige, medan Johan roar sig med farmor, farfar och kusinerna. Jag tror Rikard drog det kortaste strået... hoppas alla är snälla mot honom och att han får en trevlig kväll när det blir födelsedagsfirande.

Karin, hoppas du fick lite svar ovan. Ja, det är TRÅKIGT med flyttkartonger, men snart är det väl över för den här gången.

Boktokig, JA det är säkert ingående champagne som gör priset så högt :) . Jag önskar också mer skolutflykter till barnen i Sverige, men vet att det är en kostnadsfråga...

Britt, det är härligt att höra hur ni skämmer bort och tar hand om våra killar. Det behöver de. Hoppas bion är bra och att ni får trevligt! Om jag har packat upp alla flyttkartonger? Vänta.... nu flimrar skärmen.... kan du se vad jag skriver.... oj! det bryts............sorry!

Soliga hälsningar, Ingrid

1 kommentar:

Britt sa...

Hej Ingrid!
Bra foto, som vanligt, av Malin. Hon är så söt och ser förväntansfull ut.
Johan hade växt 6 centimeter och var 136. Jag tycker också att han har blivit lång.
När Johan satt och åt alla sina köttbullar och var så nöjd och glad , var det som en reklamfilm för Felixprodukter. Han fick samma meny l gång till. Det här var ett sådant ögonblick, som jag har skrattat åt många gånger de här dagarna. Synd om Johan som var så snuvig.
Rikard har verkligen slitit de här dagarna och vi har varit mycket snälla mot honom.
Idag kom våren. Kramar från Britt