onsdag 6 april 2011

Bloggträff

I tisdags förra veckan gjorde jag något väldigt kul. Jag gav mig iväg till Guildford som ligger ca 45 min sydöst om där vi bor, för att där träffa en svensk tjej som jag fått kontakt med via bloggen. Jag tror det finns väldigt många som träffar nya personer genom sina bloggar, men jag tror inte att det varit syftet eller något varken M eller jag förväntade oss, då vi började blogga. Det var helt enkelt så att M hittade min blogg på något sätt och såklart blev jag intresserad av henne och hennes familj, då det visade sig att de också var en svensk trebarnsfamilj som flyttade till England i somras. DESSUTOM är hon uppväxt utanför Motala och har sedan bildat familj och bott med den utanför Malmö, tills de flyttade hit. HUR konstigt är inte det ;) .

Hur TVÅ bloggare båda kan glömma att man bör ta några fotografier vid ett sådant tillfälle, det är obegripligt att förstå, men så är det. Inga bildbevis finns därför, men jag kan i ord beskriva att det var en solig, härlig dag, jag hade en skön biltur dit tillsammans med en bra CD-bok rullandes och vi fick en trevlig kontakt från början.

De bor i ett supermysigt hus och vi hade såklart massor att prata om, vi hann nog inte följa upp så många trådar, utan förvillade oss ständigt in på nya sidospår. Jag tror jag tjattrade mest, men några sylar i vädret fick M, eftersom jag kommer ihåg massor av saker som hon sa. Först fikade vi med frallor, som var supergoda (sådana har minsann inte jag hittat i våra affärer) och lite senare åkte vi en tur till stadens centrum som visade sig vara JÄTTEFINT samt inneha en Noa Noa-butik. Rikard bodde utanför denna stad då han arbetade i England en sommar innan vi träffades, så han var riktigt avundsjuk på att det var jag som skulle dit :) .

M hade förlovat sig ett par dagar innan jag kom, så nu ska de ha bröllop i augusti. Spännande! Jag lägger inte ut någon länk till hennes blogg, för det har jag inte frågat henne om hon ifall att det är ok jag gör, men det var verkligen jättekul att det blev av att vi träffades. Det är spännande att jämföra liknande erfarenheter och höra om skillnader. De har sina barn i en engelsk skola och det fungerar jättebra.

TUSEN TACK M för att jag fick komma och hälsa på dig! Hoppas att du/ni har lust att komma hit någon gång!

Idag är det utlovat 20, jag upprepar, 20! grader och sol. Är det inte mer än underbart!! Nu kort löptur och sedan coffee morning med svenskorna. Denna gång i byn, så jag kan promenera dit.

Hoppas ni alla också har något roligt att se fram emot idag!

Karin, jättekul att prata igår! Tack för mail! Hinner inte skriva mer nu, men vi hörs längre fram på olika sätt. Visst är det ljuvligt med vår och det är toppen att höra om rapporter från er som minner om detsamma. Kram.

Stor kram och soliga hälsningar,
Ingrid

4 kommentarer:

Kim M Kimselius sa...

Visst är det underbart att man kan få kontakt så genom en blogg, träffas i verkligheten och känna att det verkligen stämmer. Jag har också träffat en av mina bloggvänner "på riktigt". Det var jättekul!
Guildford... Är det inte där som munken löser mordgåtor...
Kram Kim

Hanneles bok-paradis sa...

jag är urdålig på frågesport

Familjeniguildford sa...

Två dagar senare ser jag det här fina och mycket viktiga inlägget. Det är inte vidare följt av mig som brukar läsa varje dag.

Jag skrattar! :) Jag är chockad. Varför tog ingen av oss några kort? Till och med när polisen var här då vi haft inbrottsförsök funderade jag på att ta en bild, men gjorde det inte. Det passade sig nog inte. Däremot tog jag faktiskt en bild senare samma kväll när dom var här och fingeravtryckade oss...
Tack själv för en rolig dag! Jag passar på att babbla loss här på din blogg istället:) Nädå. Vi pratade nog på rätt bra båda två. Kom tillbaks! Annars kommer jag till dig om jag bara vet vägen.

Klart du får lägga ut min bloggadress,
Tack igen
Melanie

Boktokig Eva Boström sa...

Låter som du hade en jättetrevlig träff! Vad kul!!!