torsdag 19 augusti 2010

GRATTIS RIKARD....i nästa vecka!

GRATTIS på födelsedagen Rikard!!! (Wow denna bloggen kan jag färg bokstäverna :-) .)

Vi bestämde förra veckan att flytta Rikards födelsedag. Det kändes som om den skulle försvinna i den mest intensiva flyttperioden och det ville vi inte. Dessutom kändes det knäppt att köpa presenter i Sverige och ta med sig hit. Alltså ska vi fira hans födelsedag som om den inträffar på fredag nästa vecka istället.

Vi kunde dock inte låta bli att ta tillfället i akt att köpa någon av de goda desserter som de är mästare på här. Jag köpte faktiskt två. En kyld avancerade cheesecake i glasskålar till bara oss vuxna som vi välförtjänt åt i går kväll. FANTASTISKT goda!!! I morse uppvaktade vi honom med en djupfryst chokladmoussetårta med hallon i. Det var också otroligt god. Jag kommer aldrig att behöva göra desserter själv mer ;-)) .

Eftersom vi bestämt oss för att flytta födelsedagen gick R upp och duschade för att gå till jobbet idag. Detta trots att min säng var tom och han då borde förstått att någon var på gång, annars skulle jag ALDRIG gått upp så tidigt. Men det var ju i och för sig rätt kul att han fick hoppa i säng igen och bli riktigt överraskad över att vi faktiskt kom sjungande med tårta och kaffe på sängen.

Senare idag åker R till Sverige, men alla vi här hemma önskar dig en TOPPENDAG både idag och nästa vecka!

Kram från oss här hemma!
Ingrid & Barnen

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Rikard!
Grattis på födelsedagen.Bra att vi gratulerade dig innan du reste.
Jag älskar cheesecake så det ska vi äta när vi kommer dit.
Kramr från oss