torsdag 19 augusti 2010

Lådor överallt

Gårdagen är lätt att sammanfatta. Rikard började jobba. Här hemma packade vi upp lådor, repeterade matte med tjejerna, packade upp lådor, repeterade matte, lådor, matte, lådor, matte, mera lådor, matte, rostade mackor som inte blev roligare av att vara tre olika varianter (måste börja baka bröd så fort som möjligt), ännu mera lådor, matte, lådor, matte, lådor, lådor, lådor, LÅDOR! Äntligen kom Rikard hem från jobbet. Puh!

Lämnade Rikard hemma och vi andra gick ut för att få luft och se något annat. Vi åkte till biblioteket (såklart :-) ) och skaffade bibbakort. Där fick vi en ny välkomstgenomgång av såväl biblioteket som broschyrer om byn och aktiviteter här. Jag fick också information om coffee mornings som hålls på biblioteket på olika teman, så OM jag inte har något annat för mig kan jag alltid gå dit....

Sedan åkte vi och handlade. Betydligt dyrare butik än dagen innan! Men det finns så mycket att titta och välja på, samt att jag har lite svårt att hitta det jag vill ha ibland, så det tog sin lilla tid.

På kvällen möblerade vi som det ska stå i Johans rum, så att vi kan packa upp en del där idag. Linnéa har redan packat upp ganska mycket i sitt rum. Hon som alltid har haft stora rum har för första gången det minsta rummet och det är hon väldigt nöjd med, då hon gillar det litet och mysigt. Malin är lite ledsen då hon har minst möbler (innebär ju egentligen det positiva att hon kommer att få nytt snart), så hon kan inte komma igång och packa upp något i sitt rum, så hon tycker inte hon kan få det fint och att vi bara hjälper de andra.

Började läsa det enormt tjocka skolpaketet igår kväll. Att det FINNS SÅ mycket information att förmedla!! Hur har det funkat på andra skolor vi varit.....??? Jag ska fördjupa mig mer i det idag och så får papprena ett eget inlägg, det är skolpersonalen som jobbat SÅ hårt värda!

Det verkar i alla fall som om det inte är matteprov barnen ska ha imorgon. I skolpaketet stod det att de ska testas i engelska.... ja ja, det skadade väl inte med lite matterepetition igår i alla fall, ha ha.

Ha en bra dag!

Ingrid

1 kommentar:

Catharina sa...

Låter ju jättetrevligt med coffeemornings på biblioteket. Här händer allt på kvällarna och då är det så mycket annat så jag kommer inte iväg på sånt. Håkan Nesser kommer hit i september och i maj var Björn Ranelid här, men jag var inte där och lär inte komma iväg nu heller... Du som BARA går hemma kommer väl att ha tid att gå på alla ;o)

Kram Catharina