lördag 28 augusti 2010

Familjen talar

Nu sitter vi och äter fredagmiddag och jag tänkte fånga familjen och låta dem prata lite med sina egna ord. De pratar och jag skriver.

Johan:
Skolan har varit superbra. Jag har sprungit runt och lekt dinosaurie idag med Erik och David och en till.

Malin:
Johan, jag såg när ni gjorde någon danssång i ert klassrum idag.

Johan demonstrerar danssången de gjorde. Nu är Linnéa också med i dansen.

Rikard läser högt ur ett brev vi fick från skolan idag. Skolkuratorn har skrivit om hur vi ska hjälpa barnen att klara flytten hit till en ny skola på bästa sätt.

Malin:
Jag har träffat en ny kompis idag som heter Alice. Hon är med och uppträder i den stora Musicalen Oliver Twist som går i London och som jag ska se imorgon kväll med pappa.Det tycker jag är jätte coolt!!!:D
Jag hade spanska idag det var jätte kul och jag lärde mig det mesta av alfabetet, det är svårt för en bokstav kan tilleksempel vara ll eler w utalas ouble double men det var kul.

Linnéa:
Idag hade jag matte och det var svårt, men jag fattade det. Det handlade om "set" och fröken förklarade jättebra. Först tyckte jag att design technology var lite tråkigt, men när min fröken förklarade att DT läraren var jätte bra och känd över hela världen för att skriva böcker och allt möjligt så fick jag en mera positiv instälning och det var jätte kul.
Nu när det är kväll har jag redan gjort matte läxan sen sa pappa att det blir sushi till middag! Jag blev jätte  glad för att jag är väldigt inne i Japan just nu ;D ;P :D

Johan skakar bordet så nästan allt välter....   :S

middagen är avslutad och vi gör en rolig liten aktivitet som jag har hittat på. Sen blir det fredags mys med Oliver Twist, så att Malin vet lite mer vad det kommer att handla om i morgon.

Vi hörs i morgon Ingrid+familj :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ingrid!
Ni verkar pigga och glada efter den här veckan.
Är det bara Malin som ska se Oliver Twist med pappa.
Johan du har nog väldigt trevligt i din klass.
Hälsningar Farmor

Naemi sa...

HEj!!
:) :D ;P