måndag 20 december 2010

"Blogg-hanger" paketet

Kommer ni ihåg min "blogg-hanger"? Att medan jag skrev ett inlägg för ett tag sedan ringde det på dörren och vi fick ett paket och jag lovade att berätta vad det var lite senare. MEN så kom krånglet med fotografierna.

Nu ska jag dock berätta vad det var! Det var ett paket från våra vänner Maria, P-O, Gustaf och Sofia!


När de var här och hälsade på var huset fortfarande i lite halvfärdigt tillstånd (liksom nu :) ), så vi pratade om hur vi skulle ha det här och där. Jag nämnde att jag ville ha en snyggare vaxduk till köksbordet istället för den vita med blommor som ni ser under alla grejer på bilden ovan. Köket är "oroligt" som det är, så jag kom fram till att en enfärgad grön vore bra.

Nu hade Maria letat på MASSOR av ställen hemma och hittat en till oss som hon dessutom fållat! (Det var inte en klassisk vaxduk, så den blev mycket snyggare med fåll.) HUR snällt är inte det?! Som grädde på moset skickade de med massor av godis och ett spel till barnen.

Så här snyggt är det med nya duken på:


TUSEN TACK Maria, P-O och barnen!! Vi är verkligen glada att vänner som ni!

Ingrid & Co

1 kommentar:

Boktokig sa...

Jättefin duk!

Mmm... godisråttan här ser att de skickat massor med mumsigt godis!

Håller med om att du har fina vänner!

Jo, jag skulle mycket väl kunna glömma att jag försökt läsa den och börjat läsa den igen. För det har faktiskt hänt mig. Läste en bok som jag läste för mer än 10 år sedan och det var först efteråt som jag upptäckte att jag läst den. inte för att jag kom ihåg något utan för att jag hittade en bok som jag hade skrivit upp vilka böcker jag hade läst. Då såg jag att den boken som jag nyss hade läst fanns med där. Jag blev verkligen förvånad. jag hade inte känt igen ett dugg i boken. Det kanske i och för sig säger något om boken och inte bara mitt dåliga minne? ;)

Ja, Chokladbiscottin kommer från Grännaknäcke. ÄLSKAr den! nej, dottern fick stanna hemma. Hon var tyvärr sjuk. Så mamman åkte ensam och tänker att på jullovet skulle man kunna ta med henne dit!

Ajaj... allt julgodis får man ju inte ge bort. Du ska ju spara lite till dig själv! ;)

Som tur var upptäckte jag att en del foton och filmer fanns kvar i datorn!!! men visst är det tråkigt med personer som tar ens saker!! Men jag är glad att jag fick möta snälla människor med!

Du frågade om mina böcker. Jag lånar mycket på biblioteket, en del köper jag och några får jag.

Mina barn älskar cupcakes. Men de slickar av glasyren och lämnar kvar muffinsen. Vad gör man åt det?