torsdag 23 december 2010

GOD JUL!


Vi är hemma i Sverige!! Resan hit har tagit oss två dagar, men det har gått bra. Båtresan var överraskande lugn, det blåste bara lite i morse och då mådde Malin dåligt, men efter en tablett var hon ok igen. Båten var fullbokad och de hade tagit ombord en del extra passagerare som kom från Heathrow och fick filtar så de kunde sova i caféet. Det märktes dock inte att det var mycket folk på båten, tvärtom tyckte vi där var rätt ödsligt, men å andra sidan finns det inte så mycket att göra på de båtarna, så folk kanske är i sina hytter... Vi träffade dock en dansk familj från skolan på båten och det var ju kul.

På båten fick vi höra om snöstormen som rasade på Fyn och Själland, så det lät inget vidare och visst var det snö på vägarna och vi har sett flera bilar som kört av och stått bakofram eller slagit runt, men vi har verkligen kört sakta hela vägen 60-70 km/h och det har inte på något sätt vräkt ned snö. Det har nog varit betydligt värre i Sverige och framför allt på Österlen.

Nu är vi framme hos Rikards föräldrar och det känns underbart. Klockan är över midnatt, så det är faktiskt redan julafton. SÅ mysigt! Imorgon blir det huset fullt här.

Därför avslutar vi här med att önska alla er som tänker på oss en riktigt GOD JUL! Hoppas att ni har det riktigt bra och inte behöver ut och köra i något snöoväder!

ALLT GOTT och var snälla mot tomten!

Ingrid, Rikard, Linnéa, Malin och Johan

2 kommentarer:

Catharina sa...

Hej!

Ja, alla vi som har önskat oss en vit jul har fått det ;o)

Vi var hos min syster på landet igår och det var snödrev, men det gick bra. När vi skulle köra hem hade en plog nyss kört så det gick också bra. Farfar vågade vi inte skjutsa hem så han har sovit hos oss. Han sov i Hugos säng, Hugo sov i Moas säng och lillaloppan har legat och myst hos sina föräldrar. Fast imorse när vi kom hem från kyrkan strax efter kl 8 så hade hon nyss vaknat och trodde inte att vi hade sovit alls...

Jag skulle ha tjänstgjort på midnattsmässan, men pga av vädret och att prästen och kantorn inte bor på orten så blev den inställd. Etersom det var busväder så ville inte jag köra till min syster... alltså kunde jag för första gången i mitt liv ta en julsnaps.
Lars och tre andra skulle sjunga på julottan idag och eftersom farfar var här så kunde jag också gå i kyrkan. Jag har alltid gått på julottan ända tills barnen kom, så det var trevligt! Jag åkte med Lars en timme innan och satt och läste i kyrkan, efter att jag pratat lite skit med vaktmästare och tjänstgörande kyrkvärd. Det är ju inte så ofta jag är i kyrkan utan att tjänstgöra, så jag njöt.

Jag hoppas att ni också har haft en riktigt bra jul! Skönt att höra att er hemresa (är Sverige hem för er?!) har gått bra!

Om en vecka är jag förhoppningsvis på väg till varmare breddgrader... fy vad kallt det är idag! Det var - 11 grader när vi kom ut från kyrkan och lite blåst på det så biter det rejält i kinderna!

Ha en fortsatt bra jul och ett Gott slut!

Nu ska jag gå och vila en stund...

Kram Catharina

Karin sa...

Skönt att allt gick bra till slut!

Nu tror jag inte att det är så många lediga stunder i ert digra schema, men om några/alla vill komma på en fika/middag eller vad ni vill är ni mer än välkomna. Julia kommer att vara borta 28/12-1/1, men det går att ses ändå :-).

Hoppas att ni njuter av Sverigevistelsen!

Kramar från Karin