måndag 6 december 2010

Krock i byn

Var nere och handlade i eftermiddags. Har nog inte nämnt det men de ÄLSKAR rondeller här och inte den typen vi har hemma utan mikroskopiskt små sådana, typ i varje vanlig vägkorsning. De har liksom bara slängt in en rund förhöjning där och så ska alla snurra runt. När man kör genom vår lilla by i new town blir det liksom 10 meter mellan varje rondell.

När jag handlat klart insåg jag att alla mammor hämtade sina barn extra tidigt eftersom det var KÖ från affären kl 15. Nu var dock det inte fallet utan istället hade det varit en trafikolycka längs med "huvudgatan" i en av rondellerna. Precis vid Costas. Hur NÅGON bil dagtid kan köra så fort att man kan krocka så ILLA mitt på dagen är mig en GÅTA. Det var minst tre bilar inblandade och såväl polis som ambulans var på plats. Costas uteservering är lite upphöjd från trottoaren och FÖRHOPPNINGSVIS hade ingen kommit på den dumma idén att ta fikan utomhus i vinterkylan, för ena bilen hade liksom flugit upp på avsatsen och ena däcket hängde i luften. Eventuella personer i vägen på Costas lär inte ha klarat sig särskilt bra.

HU, tur att jag var och handlade just när detta hände. Tyckte att jag stod och valde lite väl länge i vissa avdelningar, men just då efteråt var jag väldigt glad. Det var inte ens mörkt eller halt vid denna tid. Jag fruktar en komplett galning till chaufför!

Kör försiktigt alla och håll undan för galna bilförare!

Britt, oj nu drog jag nog upp förväntningarna lite. Trots det exklusiva priset hos frisören tror jag knappt ni skulle se någon skillnad, ha ha. Det måste ju vara dålig valuta för pengarna. Men JAG ser att de gråa hårstråna minskat och känner att de risiga topparna är borta. Du ser, om de gör ett dåligt jobb säger du till! Skulle jag ALDRIG göra hos frisören :) . Mesig man är! Däremot håller jag helt med om att jag kan unna mig vad det kostar och det gör jag. Vilken härlig SPA-dag du har haft!! Den som spar han har :) .

Catharina, du är snäll! Jag får väl nästan tycka att det är värt pengarna för att slippa lukta rök efter klippningen i alla fall, ha ha. Vilka goda rester du har! SÅ roligt med kyrkbladet, det tror jag passar dig perfekt att hjälpa till med att skriva där. Jättekul!

Boktokig, du får hälsa maken att du lärt känna en trevlig tjej så att du i alla fall kan få bo gratis ;) . Men nu har du ju hittat en klänning, så det kanske klarar sig för den här gången. Tack för tipset med sökrutan, jag har inte sett den förut (det första man blir blind på...). Perfekt! Jag fick lite bra svar från Karin också om Hungerspelen. Kanske ska se om de har den inne på biblioteket i jul när vi är hemma och se hur den verkar. Eller kanske hon kan låna dem här och läsa på engelska.

Karin, man får absolut läsa andras kommentarer! Det gör jag med ofta. Tack vare det fick jag ju lite ytterligare bra rekommendation. Tack! Nu har du kanske också läst vad jag skrev till Britt om hur stort behovet av bildbevis är, ha ha. Men i nästa inlägg kommer nog en bild på mig från helgen och då kan du själv se om du märker någon hårskillnad. Själv är jag tveksam. Jag skrattar SÅ när jag läser om din frisör! Te eller kaffe får du väl i alla fall?

Kram i kvällen!
Ingrid

PS Jag har inte glömt att redovisa svaren på Kina-frågorna, men eftersom alla är julupptagna och inte hann svara, så tror jag inte att ni är desperata efter att få veta. Är det någon som ligger sömnlös, så är det bara att meddela mig så lovar jag att komma med facit. Kan tillägga att Malin fick tillbaka projektet idag med toppenbetyg. Betyg 9 av 10 på Knowledge och 7 av 8 på Organization & Presentation. Mycket bättre går nog inte att få. Har mailat med rektorn angående MLA redovisningarna (fick halvbra svar) och hade hon gjort det rätt, hade hon fått 8 av 8 på det andra kriteriet. Så bra då om de ville lära ut hur det ska vara! Ja ja. DS

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ingrid!
Jag blev så inspirerad av ditt frisörbesök att jag ringde min frisör och beställde klippning och slingor. Jag ska inte göra det förrän till nyår.Slingor gör jag bara l gång om året.Ska berätta för dig hur mycket det kostar.
Jag gick en fin condition av honom (270:-) förra gånger för lång och trogen tjänst, sa han.
Huvudgatan är det där kyrkan ligger?
Den stängde de av när vi var där. Jag fattar inte heller hur man kan köra fort i er by.
Det töar här hemma. Kramar från Britt