fredag 3 december 2010

Friskare och med massor av skrivklåda, men för lite tid


Jag är tillbaka i matchen!!! Inte helt fri från förkylningen, men så bra att jag räknar mig som frisk. SKÖNT!

TACK för alla kommentarer och hälsningar! De betyder mycket mycket mer än ni tror!

Ok, dagen igår blev ALLT annat än vi tänkt oss och jag vill berätta om allt, men först ska jag backa lite tillbaka i veckan.

Som R berättade kuppade han farmor på hennes födelsedag. Kvar var jag och de fyra barnen. Vi hade en superskön och mysig dag. Åkte till High Wycombe och handlade. Naemi fick inte tag i de kläder hon tänkt sig, men var glad ändå. L hittade en del hon behövt köpa sedan jättelänge så det var superbra. Vi drack milkshake på MooMoo's. SÅ gott tyckte alla. Denna gång var smakerna hallon, AeroMint, Skittles och Reese's pieces. De tre senare är olika slags godis här och valdes av våra barn. Hallon valdes av sunda Naemi. Vi måste ha gjort något fel....

När alla var hungriga gick vi på Frankie's och åt lunch. Det är en italiensk kedja, inte någon av de bättre, men KLART bättre än McD. Jag beställde köttfärssås och spagetti till J av misstag (han hade ändrat sig i sista minuten) och han blev sur, men det gick snabbt över och sedan slök han hela portionen. Jag var nöjd, klart bättre än pizza :) . Min canneloni fylld med spenat och ricotta var jättegod.

På kvällen kom Amanda över och tillsammans bakade de tre stora tjejerna Chokladbollar, Amanda ville veta hur man gjorde dem efter att ha fått smaka på Holiday Treat. Sedan spelade de trummor och Guitar hero och kollade på film. Kul!

Alla borde somnat tidigt, men jag hörde L och Naemi prata ganska länge, fast vad gör det när de träffas så sällan. Själv var jag orolig för att de lovade nollgradigt och snö, samtidigt som jag skulle köra till flygplatsen.

Naemi och jag smög upp klockan 5 på måndagsmorgonen. Åt frukost och till efterrätt fick N Ben&Jerry's glass!! Jag hade lovat att hon skulle få det när hon kom hit och vi hade glömt av det, så vi köpte när vi var ute och shoppade, men sedan kom Amanda och vi glömde äta den....

Det gick helt utan problem att köra till flygplatsen. Det var minusgrader, men helt torrt på vägarna och ingen snö. Jag följde henne tills hon var igenom säkerhetskontrollen och begav mig sedan hemåt. Det tog tid. Tunnelbanestrejk igen och dessutom morgonrusning mellan kl 7-9, så det var ju inte bästa timingen. Tog dubbelt så lång tid att åka hem som till flygplatsen. TUR att det var på det hållet. Jag hade som vanligt en bra CD-bok i bilen (just nu Damernas Detektivbyrå I muntra damers sällskap), så det gick ingen nöd på mig. Med jämna mellanrum ringde jag hem och väckte barnen, kollade att allt var under kontroll, samt sa att nu kommer bussen strax. Rikard hade visst också ringt.... så de hade fullt upp med våra samtal, ha ha. De skötte allt perfekt och Malin och Johan hade aldrig varit klara så tidiga. Satt påklädda i hallen en kvart innan bussen skulle komma. Bra jobbat! Ingen busschaufför märkte att ingen vuxen var hemma :) .

När jag kom hem kände jag hur trött jag var och förkylningen tilltog med feber. Hoppade direkt i säng och där låg jag hela dagen. INGET roligt!

När barnen kom hem fick de mat (imponerande då man är sjuk ;) ) och sedan lyckade jag coacha Malin igenom sitt andra projekt om Ancient China. Som tur var hade hon börjat i tid, men det är alltid mer än man tror. Denna gång skulle hon göra en frågesport. Kändes lättare än fotoalbumet, men samtidigt bedöms de ju efter samma skala, så då blir det svåra att göra en quiz som känns så bra att den är värd samma höga betyg som fotoalbumet... Tiden drog iväg till 23 innan vi var klara, men då var det å andra sidan bra och det var en glad Malin som gick och la sig.

Så det här med vädret då. Snö!, skreks det i lördags morse. Och för att då visa vad vi i England menar med snö, så  har jag lagt in en bild på vårt garagetak överst i detta inlägg och här kommer en bild på vår bil där ni i bakgrunder ser vår väg :)) .



Som ni förstår är vi inte insnöade precis :) .

Ylva, TACK för hälsning här!!!! Du förstår att jag blev jätteglad! Kärlek var nog den bästa medicinen någon föreslagit :) !! Du har rätt, det hjälper mycket, att familjen pysslar om en lite extra! Idag mår jag bättre, jag har SÅ mycket att berätta, så jag hoppas kunna smita hit och skriva flera inlägg idag.... Vad gör ni? KRAM!

Boktokig, tack för uppmuntran till sjuklingen!! Min dotter älskade boken "Tack vare Winn-Dixie" och så har jag läst "Edward Tulanes resa" för mina barn. FANTASTISKA bilder och en bra högläsningsbok för dina elever tror jag. "Sagan om Desperaux" har jag inte läst men den ska också vara bra och filmatiserades ju för inte så länge sedan.

Astrid, Whiskey går inte för mig, då måste jag nog vara dödssjuk :) . Bok däremot, jag har lagt mig lite tidigare på kvällarna och faktiskt unnat mig att läsa lite mer än vanligt. Ja, barn som överraskar måste kännas kul. Hoppas våra kommer att vilja göra det när de blir stora och har flyttat hemifrån.

Britt, sova är som du säger nästan det enda man kan göra, men fy vad trist det är! TACK för flera krya på dig hälsningar! Det är så skönt att vara bättre. Sofias skattjakt var så söt och charmig :) ! Världens bästa lilla kusin! Hoppas att ni har haft det riktigt trevligt hos Frank och Katrina! Hälsa från oss!
På grund av alla sjuklingar har önskelistorna dröjt. Förlåt! Nu ska vi bättre oss.

Marit, tack för mail och hälsning! Nu är jag bättre och svar kommer snart!

Catharina, färre inlägg=du hinner med. Du ser, inget onts om inte har något gott med sig :) ! Tack för hälsningar! Intressant med Colizin. Det ska jag kolla när vi kommer hem. Förstår att det är besvär med barnvakt! SÅ tråkigt att behöva ställa in så mycket!! Fast det låter som en bra idé att hitta någon extra barnvakt närmare och det är säkert mycket lättare nu när barnen är större. Tänk också vad skönt att de kan vara hemma själva småstunder ibland. Vad duktiga de är! Håller med om att det var dåligt med Lars Sthm-tripp!! Gick det bra för dig på katekumenatet? Tyvärr kom det ju inga tips härifrån sjuklingen. Sorry!

Karin, ja det är nog dags för jullov :) , fast jag tror inte att jag är sjuk av hemlängtan ännu. Ni har ju alla varit så snälla och kommit hit och hälsat på, så vi har inte behövt bli desperata, ha ha. Å andra sidan känns det overkligt att första halvåret redan skulle ha gått.... Hoppas det blir en lång härlig december här nu först.
Lemsip har jag inte hört talas om och hann inte kolla denna vecka, men jag ska kolla det nu när jag är frisk (finns ju en risk att vi blir sjuka någon gång i framtiden igen). Tack för svar om MLA!

Vi hörs snart igen!
Kram från en mycket gladare Ingrid

1 kommentar:

naemi sa...

hejsan! :D
Nu har jag lite ledig tid mellan läxor, städning och gympauppvisning.. :)

Tack! för allting under helgen, det var super kul att vara hos er!! :D det är nog mej det är fel på... jag menar, hur många ungar tycker mer om frukt än sötsaker? :P fast B&J var riktigt gott!! ;)

ha det bäst!! :D
kramar från naemi :)