måndag 20 december 2010

Kallast i England

Vår gata mitt i natten.
Mannen på däckfirman sa till Rikard i morse att det stod i tidningen att byn där vi bor var den kallaste platsen i England inatt! -19 grader! Kan det vara sant? Tro det den som vill. Jag var ju uppe till 2.30, så jag kunde ju kollat, men det gjorde jag inte. Det som talar mot det är att det är SÅ varmt inne i vårt hus just nu och det borde det väl inte varit i så fall. Nix, jag tillåter mig att tvivla.

Just nu är det -2, solen skiner och det är vindstilla. Rikard var ute och fotograferade igår natt. Är det inte obeskrivligt vackert?!


Här är vår gata åt andra hållet. Ni ser att de flesta var förståndiga och lät bilen stå :) .
Kyrkan in vinterskrud.

Nu är barnen och jag på väg till stan för att köpa fler julklappar. Rikard jobbar.








Tara, yes I did buy that many Christmas cards. And I will buy more next year :) . I am sure you will get more than 6 cards this year! Yes, we write a letter and send it with the Christmas card. It is not a tradition in Sweden, but some people do. We normally send photos of the children as our Christmas card, but this year we found so many nice cards to buy. You will have to go here to see photos of our children :) . Of course people miss you! We do! You are great!!!

Karin, vi har också tagit bort ett fåtal från listan, men lagt till desto fler :) . Att skicka julkort är en fin tradition tycker jag. Nu kan du alltid erkänna hur många julkort du köper, för du kan hela tiden hänvisa till mig och säga att du inte är värst, ha ha.

Nya inlägg med bilder kommer att dyka upp hela tiden :) .

Från ett möjligen iskallt England. Ska strax gå ut och känna efter....
Ingrid

3 kommentarer:

Catharina sa...

Brrr jag frös innan jag började läsa ditt inlägg och inte blev det bättre ;o)

Här har också varit kallt idag. När jag körde och handlade vid 10-tiden var det - 6 grader.

Idag är de sista (?!?!) julklapparna inhandlade... nu är det dags att börja packa in och sortera. Imorgon har jag inget inplanerat när barnen är iväg, så då ska jag roa mig med det och så ska jag tvätta.

Det är jättevackert här nu när snön ligger så fint på träden och när jag tittar västerut så är det så himla fint på åkern med den vita snön som gnistrar i solskenet... ja, det var soligt i eftermiddags och det var då jag njöt av utsikten.

Läste bara som hastigast ditt inlägg om julkort... jag tänkte jag skulle dra ner på det i år, men det blev en hel del ändå. Jag tycker att det är jätteroligt både att skicka och att få julkort! Men i år så tog jag mig tyvärr inte tid att göra egna kort och det saknar jag! Men det är mycket annat som blivit gjort istället... nästa år ska jag börja redan i september med att göra julkort och då ska vi göra ALLA korten själv. I år köpte jag färdiga kort på ICA... tråkigt egentligen, men dom var fina. Jag har också köpt välgörenhetskort något år, men dom såg jag först när jag skickat iväg mina kort.

Nu ska jag stämma av bankkontot och se om det finns några pengar kvar efter alla julklappsinköp :o)


Kram Catharina

Britt sa...

Hej Ingrid!
Väldigt vackra bilder. Tänk hur den vägen ser ut där vi inte kunde möta en bil.
Ja det var vackra och roliga julkort. Min kusin, som har en dotter i London,har alltid skickat så unika kort. Nästa gång ska jag köpa lite och ha på lager. Inte julkort men andra.
När ni får räkningen på värmen så förstår ni nog varför det var så varmt. Lycka till med era däck.De behövs t.o m i England.
Vi har bytt telefonsystem i dag och det har fungerat perfekt.
Kramar från Britt

Boktokig sa...

Wow! vad vackert!!! Det ger verkligen julkänslor att se dina foton!!!