tisdag 22 februari 2011

Intensivläsning

Våra gäster har åkt till London. Jag tänkte blogga, handla, tvätta, röja, svara på mail och massa annat. Nu har dock det hänt som inte inträffat någon gång tidigare då vi under våra utlandsår haft den stora glädjen att kunna låna böcker från biblioteket hemma. En av böckerna är beställd och de behöver ha tillbaka den innan Rikard åker hem om några veckor. Alltså ska jag skicka hem den med posten. Det gör jag gärna eftersom jag är så otroligt tacksam och glad att vi har möjlighet att läsa svenska böcker även nu när vi är utomlands.

Det är bara det att jag inte har hunnit läsa boken och jag vill väldigt gärna göra det. Så nu tänker jag göra ett försök att ge mig i kast med intensivläsning tills jag ska posta den imorgon. Undras om jag kan klara det... Boken är "Dödssynden" ("To kill a Mockingbird") av Harper Lee. Det är värt ett försök i alla fall, tyvärr KAN jag inte släppa ALLT annat, men nu har jag en kopp te och boken redo för ett första ryck i alla fall.



Återkommer med rapport om hur det går!

Med boken i näsan, NEJ, men näsan i boken,
Ingrid

PS 1 timme senare.... Är på sidan 38. Boken är väldigt bra, men det här går inte! Har inte alls ro att sitta och läsa mitt på ljusan dag... Fortsättning följer. DS

6 kommentarer:

Kim M Kimselius sa...

Inte lätt att läsa under press. Kanske dags att börja ladda hem svenska böcker till en Läsplatta? Hör med ditt svenska bibliotek hur det skulle fungera. Kul att du ändrar bilden i huvudet med jämna mellanrum! Kram Kim

Anonym sa...

Du kan väl maila till bibblan och be att få låna om den? Om den inte står på någon turlista måste det väl gå! Ha det bra! Märtha

Anonym sa...

Jag maste saja att jag ar imponerad att det har gatt sa bra hitintills, men sedan har ni ju bra kontakter pa biblioteket. Haller med ovanstaende, det ar inte latt att lasa under press. Att lasa den pa engelska ar ju inte riktigt samma sak heller. kram kram Ylva

Boktokig Eva Boström sa...

Hoppas du hinner läsa klart den!

Karin sa...

Jag säger bara hörbok! Då kan man "läsa" OCH göra allt man måste! Vissa böcker kräver ju sin tid och jag kan tänka mig att den du läser nu inte är den allra mest snabblästa...

Kram fr Karin

Britt sa...

Hej!
När man inte har någon ro är det inte lönt att läsa.Man får ingen behållning av boken. Du får säkert förlänga den. Kram från Britt