onsdag 16 februari 2011

Rädda min roll-on!

UPPROP! Denna produkt är snart ett minne blott:


Alla har vi våra favoritprodukter, sådana vi VERKLIGEN skulle sakna om de las ned. Jag har en müsli jag skulle sörja över om de la ner, likaså gäller det Kinapuffar, M&M, ett speciellt fotolim, färgade plastband och just detta CCS deo stick som ni ser på bilden ovan. Jag älskar paté och för något år sedan la de ner Kraft Cumberlandsås, som var den ABSOLUT bästa. Tro mig, jag har provat igenom alla allternativ som finns. Jag klarar inte att samma sak händer med deo sticket, faktum är att det är ÄNNU viktigare för mig än cumberlandsåsen...

Jag har använt detta stick i hur många år som helst, jag har följt med i alla färgändringar som förpackningen haft och det är många, personligen gillade jag den bäst som blå ;) . Det jag tycker är så bra med det är att förutom att det verkligen fungerar (d v s man luktar inte svett på hela dagen om man använder det), så är det ett stick som är torrt, jag gillar inte vanliga roll-om som är fuktiga/klibbiga. De säljs bara på apoteket och varje gång jag handlat dem brukar jag fråga om de säljer bra eller om det finns risk att de läggs ned. Har alltid fått beskedet att de säljer så bra så. För säkerhets skull har jag med jämna mellanrum köpt fler än jag behöver och gett till nära och kära för att öka förbrukningen...

Nåväl, efter jul när R var i Sverige bad jag honom köpa ett deo stick till mig och fick besked om att de var nedlagda. Jag svarade att det förmodligen hade med den nya fria apoteksmarknaden att göra och att de säkert fanns på något annat apotek, så vid nästa tur till Sverige åkte R till ett annat apotek, men fick samma besked. Den vita förpackningen utan parfym skulle vara kvar, men inte den rosa.

Jag vände mig till källan, de som tillverkar produkten. Kom i kontakt med en mycket trevlig chef som förklarade att de inte lagt ned produkten ännu och det är inte de som valt att lägga ned den utan det är apoteken som inte vill ha den längre. Hon lovade också att skicka mig två stick gratis (säkert för LÅÅÅÅNG och trogen användning och det stämmer verkligen). Dessa båda stick kom med posten häromveckan och jag blev verkligen glad, men de räcker inte för evigt och SJÄLVKLART kommer produkten att läggas ned om inte Apoteken ändrar sitt beslut att sluta sälja produkten.

SÅÅÅÅÅ vill ni också ha den här produkten kvar eller vill ni bara hjälpa en deo stick beroende medmänniska som inte vill gå över till oparfymerat. FRÅGA varje gång du går in på apoteket i fortsättningen om de har CCS Deo stick!! Man tackar!

Karin, ja det var verkligen ett otroligt lustigt sammanträffande!! Vad spännande att du gått med i Linkedln! Ser fram emot att höra vad du tycker om det! Javisst är tjejerna fina ihop! Det blev en väldigt stor bild, men jag var tvungen att ha med den där ett tag :) .

Britt, oj har ni inte hämtat er efter godiset i julas ännu ;) ! Ni är sunda ni, men vårt hjärtgodis såg väl LITE gott ut i alla fall, ha ha. Malin & Bella köpte likadana kjolar på Drop Dead-butiken och sedan hade Malin svart/vit/gråa  kläder att matcha med till dem båda. Hon är verkligen bra på att alltid få till det och Bella är likadan. Det ska bli väldigt kul att äntligen få hit Anna & Co. Ska försöka blogg om vad vi gör på nätterna...

Kim, ja lite långt hit för att basta är det ju... och inte kan det slå riktigt bastubad i Finland med björkruskor heller. Jag får hitta på någon mer spännade grupp att locka hit dig med, ha ha. Kram.

Ylva, såklart att alla är välkomna om jag startar en bastuklubb ;) . TACK för idag!

Monika, det ser inte ut som om du riskerar att svälla ut över alla breddar :) , men frukt är å andra sidan också väldigt gott, så det är inte alltid en uppoffring att äta det istället. Vår äldsta tjej blev överlycklig idag då hon köpte litchi på marknaden. Malin & Bella köpte likadana kjolar i London i lördags och var så glada över sin matchande klädsel.

Ingrid

5 kommentarer:

Karin sa...

Vissa saker (t ex försvarets hudsalva) finns nu inte på Kronans droghandel (jag kallar det Apoteket för i Limhamn har det övertagit Apotekets lokal) men på Apoteket Hjärtat (mitt över gatan i det här fallet), så det kan löna sig att kolla runt (detta borde den du hade kontakt med upplyst om, som så vore fallet...). Många parenteser!! Kram från Karin

Kim M Kimselius sa...

Ja du får fundera ut något kul att locka med, skulle vara kul att träffas!

Förstår precis hur du känner det när "dina" produkter försvinner. Jag trodde att det bara var jag som drabbades av det här och upptäcker nu att jag har en medsyster i eländet! Inte för att det gör varken dig eller mig gladare, men på något sätt känns det inte som om alla gaddar ihop sig mot mig bara. Så lite hjälp är det.

Vill berätta att du har gjort mig beroende av Wilma knäckebröd! Men du får mig inte att byta Deo, för jag har använt Lancome Boucage Roll on i hundra år ungefär... och så länge den finns på marknaden tänker jag fortsätta med det. Den håller mig fräsch hur länge som helst! Doftar gott också, vilket är ett plus. Kanske något att testa när du inte längre hittar ditt eget märke...?

Kram Kim

Monika Häägg sa...

Det är trist när produkter man tycker om försvinner. För mig är det nog tvärtom med parfymen för jag tål inte parfym och apoteket är nästan det enda stället som säljer oparfymerat. Så fort jag ser något som inte innehåller parfym så köper jag. Jag är så rädd att nästa gång jag kommer så finns det inte!

Britt sa...

Hej Ingrid!
Låt bilden av Malin och Bella vara kvar länge.
Den är så härlig.De är duktiga på att blanda randigt och rutigt och med hjärtan och alla färger. Man blir så glad när man ser dem.
Vi använder också Försvarets hudsalva och det är den enda som hjälper på mina läppar.Vi köpte på oss ett lager eftersom Apoteket sa att de inte skulle tillverkas längre. Nu såg jag, precis som Karin att de fanns på det som heter Apoteket (gamla apoteket).Idag får man verkligen vara uppmärksam.
Jag känner verkligen för dig när något man tycker om inte ska finnas mera men jag kan inte hjälpa dig med det här. Använder ingenting med parfym i.Har också svårt för att hitta något bra.Det jag köpte senast är väldigt kladdigt.
Du är bra på att ringa till källan och både klaga och berömma.Det ger oftast utdelning.
Lite goda såg chokladen ut.
Kramar från Britt

Boktokig Eva Boström sa...

Jag ska absolut fråga efter det nästa gång!