onsdag 22 september 2010

Mackor och yoghurt

I takt med att barnen kommit hem senare från skolan på grund av diverse aktiviteter, så har jag mer och mer haft kvällsmaten på gång då de ramlar in. Varje gång blir Malin så hjärtknipande besviken, oavsett vad som "puttrar i grytorna". Hon ÄLSKAR verkligen att äta smörgås och därefter vaniljyoghurt med corn flakes. Det är nog det godaste hon vet och så plockar jag bara bort mellanmålet titt som tätt, det som hon sett fram emot (förmodligen hela dagen då inte skolmaten passar).

Jag kanske får införa en kvällsmacka eller yoghurtsupé innan hon lägger sig istället....

Karin, ok, ja du är nog uppdaterad på det mesta om museumet i alla fall :) . Oroa dig inte för teatern! Jag har varit där en gång förut och jag kommer nästa vecka kolla upp exakt var vi ska ni är här.

Britt, jag tänkte väl att det räckte med ett inlägg igår och idag blir det några flera men kortare :) . Ja, det är nog till att ta fram stora arvegodset med guldfaten för att det ska bli någon effekt, ha ha. Jag tror faktiskt vi kan påverka hemspråket en del. Om jag säger att jag vill att de ska skriva så kan hon nog göra det. Du har helt rätt i att det är det de behöver. Jag får nog ta tag i det...

Catharina, hoppas du fick i dig lite mat till slut igår :) . Jag brukar komma ihåg det jag hört en liten stund.... så det gäller väl att skriva snabbt när man kommer hem, ha ha. Det är nog generellt så att barn gillar att "göra" mer än att "titta", men jag är ju så tråkig att jag tycker de får lära sig att göra båda delarna. Jag tänker på att barn förr lyssnade rätt mycket på radio innan det fanns så mycket på TV, det undrar jag om de flesta barn av idag har tålamod till. Fast jag tror att det är nyttigt att träna alla sina sinnen på olika sätt.
Jag förstår såklart precis vad du menar med vänner som visar sig inte vara så goda vänner. Det är ju inget som någon människa gillar att få erfarenheter av...
Jag tycker också ett annat fotbollslag för Hugo låter bättre, annars blir han ju tvungen att sluta med något av det andra och det vill han väl inte. Men jag är enig med dig om att lagsport har en extra dimension som är bra. Nu har du kommit in i aktivitetsåldern och den brukar mattas någon gång i mellanstadiet, så det är vad du har att se fram emot :) .
Gött med storshoppingen!

Ingrid

Inga kommentarer: