lördag 15 januari 2011

Min stora kärlek...

... är inte R om ni trodde det. Han är totalt utklassad av min vetevärmare. Ni vet Maslows behovspyramid. I första hand värme, sömn, mat...

Av och till ÄR det väldigt kallt här.

Vetis, följer mig överallt.
Vetis värmer mig när jag fryser.
Vetis håller mig på gott humör.
Vetis gör mig frisk.
Vetis anpassar sig efter mina behov.
Vetis ger mig hopp om varmare tider.
Vetis är snabb och effektiv.
Vetis ställer inga krav.

Därför önskade jag mig fler vetisar till jul. Minst fyra! (Jag vill också ha fyra som Mary i Danmark :) .)

Och SÅ snäll jag måste ha varit förra året, för det fick vi. Fyra nya vetevärmare, PLUS en värmemadrass (eller vad det heter).

En stund innan jag lägger mig varje natt, så sätter Rikard på den här värmegrejen som ligger över hela min madrass, så när jag hoppar i säng, sliter jag bara bort den och lägger på golvet bredvid mig och kryper ner i en varm och skön säng. Ibland i sällskap med en eller flera vetisar bara för att höja teperaturen till max, men då tycker R ibland att det blir lite väl mycket.

Så nu ÄR Rikard min stora kärlek igen. För att han värmer min säng på flera sätt och kommer i håg att sätta på den där knappen varje kväll. Och för att jag, genom att vi löst värmeproblemet, kan höja mig i behovspyramiden.

Man ska nog inte vara så privat i sina bloggar att man tar med folk ända in i sängkammaren, men för er skull bjuder jag på allt ;) .

På tal om Danmark. (Tack Karin för snabb rapportering!) GRATTIS Danmark till er nya prins och prinsessa!! Vi vet hur mycket danskarna älskar sitt drottningrike och mer populära än de är nu kan de nog inte bli!!! Prinsarna har ju försett dem med ALLT folket kan önska. LYCKA TILL hälsar vi till vårt gamla hemland! Skulle gärna smyga omkring Marselis slott och försöka få en skymt av tvillingarna längre fram, men får överlåta det till de av våra vänner som bor kvar.

Marit, vad kul med en hälsning från dig här igen!! Ja, du är verkligen en lixom-tjej. Fast även om du slänger dig med sådana där slarvord är du ju SÅ bra på allt språkligt och varierar dig mycket, både verbalt och skriftligt!! Säkert för att du alltid läst KOPIÖSA mängder böcker. KRAM!

The not-yet-desperate housewife, ja jag är från Motala och bodde där hela min uppväxt och där har jag vänner och mina föräldrar kvar, så vi är där ganska ofta. Sedan på gymnasiet gick jag i Linköping och sedan flyttade jag till Lund, Malmö, Åkarp och Dalby och bodde i Skåne i 20 år.... SÅ märkligt och nästan skumt att du gjort nästan exakt samma boenderesa under samma tid!!! Vi kanske (förmodligen) har gemensamma bekanta, vem vet. Och nu är vi i England , med våra respektive och tre barn :) !
NEJ, nu ser jag ju att du var i LIDKÖPING och inte Linköping! Då var det inte helt samma, inte så spöklikt :) .

Britt, ja nu ska jag hålla utkik på kyrkorna härikring och se om det är regel eller undantag att det inte finns kyrkklockor här. MEN det är ju skillnad på klockor och klockor. Även om de inte ur här, så har de ändå kyrkklockor som de kan ringa i, så de är inte helt klocklösa :) . Jag vara kanske lite otydlig på den punkten.
Jag håller med dig, du har nog inga sådana där uttryck du hakat upp dig på, inte som jag kommer på heller i alla fall. Det var kul med ordspråkstalet till Daniel! Jag tror jag ska utmana Karin på att hon och jag ska börja köra med fler sådana till våra barn, så att de lär sig dem.
Det här med julklappspappret hemma hos er är ju också så kul och en historia för sig :))) !! Det är väl roligt att det är olika på olika ställen och som du skriver så

Karin, tack för tvillingbesked! Jag hade inte hört nyheten, men tänkte på det för några dagar sedan, att det borde vara dags snart, för jag hade hört att de skulle få i januari, kanske tänkte jag på dem just den dagen de föddes, för det stod att det var sex dagar sedan.
Din LOL historia var underbar! Det var nog en av de första bokstavskombinationerna jag lärde mig vad den betydde och det var innan fb blev stort utan kom nog då MSN var populärt. Nu finns det hur många förkortningar som helst och jag frågar barnen om ALLA möjliga. Jag funderar på om alla är på engelska eller finns det massa förkortningar på svenska också??
Låt oss lova varandra att börja med lite sådana där gammaldags uttryck så att våra barn får med sig lite av den skatten också!! Vi kan fråga varandra ibland om vi varit duktiga på det, så vi inte glömmer bort det?!
Får se om det blir några rakapparatsinlägg...idag blev det vetevärmarjulklappen som låg mig varmare (ha ha) om hjärtat.

Boktokig, just nu har vi två väninnor till mig här. Shoppingtokiga båda två :) . Så jag "skickar" in dem till London en halvdag före att jag ansluter, så kan de få ur sig det värsta, för jag är inte lika tokig som de på det området. Det är nog lite konstigt att fortfarande läsa för 14-åringen. Speciellt som hon ändå läser 5000-8000 sidor själv varje år, men jag tycker som sagt att det är kul.

Catharina, så kul att Lars hörde via barnen hur du uttrycker dig :))) !! Vad skönt att Huga blev snabbt bra igen!
Ja, du får be din man läsa igen. Igår kväll läste Rikard "Möss och Människor" för mig innan jag somnade. Tog nog en halv sida innan jag var i drömmarnas land, men så var ju kl 1.30 förstås.
Intressant du sa det där om att du plockar upp uttryck från personer du precis har träffat. Det säger mina barn att jag gör ibland, speciellt när jag träffat vänner från där jag växte upp :) .
Sifferdjävulen går bra att läsa högt, då kan man också prata lite om de matteexempel han raljerar med, för de är inte alltid helt lätta eftersom han vinklar saker på ett annat sätt än det du kanske lärt dig i skolan.

Mot London med vännerna igen!!

Njut av er helg där ni är!
Kram Ingrid

5 kommentarer:

Karin sa...

Det är skönt att det finns kärlek att köpa ibland! Jag tror fortfarande att Rikard är den bäste sängvärmaren men han är ju bortrest en del och då är det bra att du slipper frysa. Det är inte för privat att bjuda in oss i sängkammaren på den här nivån! Själv tyckte jag att jag gick över gränsen när jag fotade in i kylen (men det var när det stod mjölkpaket i snygga rader) - överträffades sen av Katarina när hon filmade in i det betydligt magrare kylskåpet...

Trodde nog att du skulle gilla bebisnyjeterna :-) Jag slogs av vilken samma ömma blick kungligheter liksom vanliga dödliga ger sina nyfödda barn!

Anonym sa...

Hej Ingrid!
Roligt för Rikard att han blev din stora kärlek igen.Jag förstår dig precis därför att jag har varit hos er. Den första natten höll vi på att frysa ihjäl och vi hade var sin säng och ingen vetis.
Sedan klädde vi på oss lite mer kläder och strumpor. Hur klarar barnen sig? Fryser inte de? Jag skrattade så jag grät när jag läste din blogg den här gången och Lennart undrade vad det var. Sedan skrattade vi tillsammans . Du kan säkert bli kåsör.
Min kusins son o fru ska ha tvillingar om 2 månader och det blir också en flicka och l pojke.
Idag fyllde Claes år och vi var där och träffade släkten. Väldigt trevligt.
Kramar från Farmor

Boktokig Eva Boström sa...

Frysa är inte kul! Då är det verkligen bra med vetesvärmare. madrassvärmaren låter ju helt underbar!

Haha!!! Smart av dig! Det kan nog bli lagom!

Jo, jag blev så sugen på att läsa den!

Jag tycker inte det är konstigt! Jag tycker det är härligt att ni har den mysiga stunden tillsammans. Man blir väl aldrig egentligen för gammal att bli läst för! Se bara hur poppis alla lyssnarböcker har blivit!

Kim M Kimselius sa...

Vad härligt det lät med vetevärmare. När jag var på Nya Zeeland köpte jag mig en varmvattenflaska som jag har haft stor nytta av. Nu har den sätt sina bästa dagar så det kanske är dags att investera i en vetevärmare istället.
Kram Kim

Catharina sa...

Tack för tipset om värmemadrass... ska genast skriva upp det på min önskelista. Jag har också en vetevärmare, men den är inte så flitigt använd. Ibland när jag har huvudvärk eller känner mig stel i nacken tar jag fram den...

Kram