fredag 7 januari 2011

Trevlig LUCIA!


Det här var inlägget jag började skriva dagen efter jag kom hem från Hamburg och insåg strax att det inte gick att ladda in några bilder... Så nej, vi firar inte Lucia här idag :) , men jag delar ändå med mig av det jag tänkte skriva den 13 december 2010:
Här är Luciatåget Rikard och jag möttes av imorse. Det var en kort och snabb repertoar och det var det fnissigaste Luciatåg vi haft hittills, men det var UNDERBART och mysigt. Goda pepparkakor hade de också med sig.

Eftersom vi är utomlands känns det viktigt att få till det här firandet hemma i familjen även om det blir aldrig så kort och lite. Jag sörjer att barnen inte får vara med i stora Lucia-tåg hemma i massor av olika sammanhang (skola, körer, idrottsföreningar), men barnen sörjer inte och jag vet att de får göra många andra saker istället. Dessutom är det inte försent, vi kommer att flytta hem och då är de med i Lucia-matchen igen.

Jag skyndar raskt vidare till nästa inlägg...

Ingrid

Inga kommentarer: