fredag 28 januari 2011

Skogspromenad

Förra onsdagen var Ylva och jag med SWEA-gänget på skogspromenad. Det är de SWEA-tjejer som bor på den här sidan London som är ute och vandrar på olika ställen med jämna mellanrum. Jag känner mig som värsta snyltaren just nu då jag är med på American Womens club-möten och på SWEA-promenader utan att ens vara medlem, men det är nog helt ok. Jag tror verkligen att det är som med LC att man är välkommen några gånger först för att se om det är något som passar, innan man bestämmer sig för att gå med "på riktigt". När det gäller promenaderna så tror jag inte de tar illa upp oavsett, det är trots allt bara en promenad på allmän plats.

Denna gång begav vi oss till Black forest, där vi faktiskt gick med familjen bara för ett litet tag sedan, så jag kände mig nästan som lokalbefolkning, då jag gick i gamla fotspår. Det gick dock över direkt då Kajsa som åkte med mig berättade när vi var i närheten av Pinewood Studios (där bl a Bond-filmerna är inspelade) att, där bodde Angelina Jolie och där bodde den och där bodde den. I den LILLA LILLA byn Fulmer (kan max bo 100 pers där), men tydligen är det hög kändistäthet i lyxhusen, då de köper dem och bor där i samband med filminspelningar. Eller förstås bara för att de trivs i lugnet på lagom avstånd från London.

Promenaden var skönt. Fint väder och trevliga tjejer att prata med, några nya bekantskaper och några jag nu träffat ett antal gånger. Vi avslutade med lunch i caférestaurangen vid parkens lilla sjö. Åt en JÄTTEGOD hemlagad soppa. Fantastiskt att de står och gör den där. Det blev en del prat om SWEA, det är snart årsmöte och de har stora problem att få tag i en ordförande. Det är som i andra organisationer, många är upptagna med jobb, familj och annat. Förr var fler svenska kvinnor här hemma, men nu är det många som arbetar och därmed blir det svårare att hitta frivilliga. YES, jag blev supersugen, men anser att man bör ha varit med ett tag i en klubb INNAN man blir ordförande. Dessutom ska vi inte bo här så länge, så om det t ex är ett val på två år är inte jag ens kvar så länge.

Igår kväll var jag på mitt första LC-möte här (mer om det i ett annat inlägg), så nu är jag faktiskt igång med flera av de saker jag sett fram emot hela hösten, så det känns väldigt kul.

Karin, ja du, att huset är tomt är lite oroande, måste finnas något fel... kanske visas inga bra filmer på biografen? Jag gillar chai, men inte på morgonen.

Ylva, näpp det verkar inte finnas något alternativ, får nog köpa det om det ska bli någon bastu ;) . Eller starta eget som du förslog. Gör du bastukatalogen till mig i så fall?

Britt, BRA fråga "undrar om det är dragigt där också", ha ha! Jag ska minsann kolla det och se om det inte är anledning till att pruta på priset :) . Skulle gärna basta på vilket av ställena som helst som du nämner...
Jag var lite otydlig angående visningen. Jag tror säkert jag kunde gått själv utan att vara medlem, men jag tyckte det kändes bättre att anmäla mig tillsammans med någon som var medlem. Det var verkligen sevärt. Jag gissar att de har guidade turer även för allmänheten. Kommer du ihåg när vi gick runt kyrkan då vi kom från Tate Modern? Peterskyrkan i Rom är nog ÄNNU större.

Så är det fredag igen. Veckorna flyger iväg. Hoppas ni alla får en skön kväll!
Ingrid

4 kommentarer:

Kim M Kimselius sa...

Vad mysigt det låter! Önskar jag hade varit med. Har inte varit i skogenspromenad på månader eftersom snön ligger alldeles för tjock så att jag inte kan gå där. Det är vägarna som gäller, de ishala vägarna... Härligt att få följa med dig på din promenad. Kram Kim

Monika Häägg sa...

Det låter som att du har haft en riktigt fin promenad med mängder av intressanta saker att titta på!
Jag har ett litet pris till dig på min blog!

Boktokig Eva Boström sa...

Jag tycker det låter som mysigt med era träffar och promenader! jag frågade maken om inte hans jobb kunde hitta ett jobb åt honom i London ett tag, men det skrattade han bara åt. Förstår inte varför. ;)

Jag vill också tacka för alla boktips som jag fick och som jag inte hunnit tacka för. Jättebra! Tack snälla!!! Det gör ju inget att böckerna funnits länge, de kan ju vara minst lika bra (om inte bättre ibland) än de som kommer ut idag.

På frågan om vi är helt friska... så nej. 5-åringen hostar en hel del. Så slutar hon inte snart så måste jag kolla upp så det inte är något konstigt som hon går och bär på.

Framsidorna till Damernas dektetivbyrå gillar jag med. Man blir glad av dem och det är som du säger - lätt att se att de hör ihop!

Det var verkligen ett fint ställe awarden hamnade på!!!

Jag brukar inte ändra betygen på min blogg, men det har hänt någon gång att jag ändrat just efter att jag publicerat när jag varit lite i valet och kvalet. Jag skulle inte ändra ett betyg efter några veckor. Det känns som om det betyget inte går att ändra på - eftersom det är precis som du säger: Det som jag tyckte då. Däremot skulle man ju kunna göra ett tillägg "Så här tycker jag nu".

Britt sa...

Hej Ingrid!
Härlig promenad ni hade och jag blev så glad att du inte löste deras problem med att bli ordförande.
Idag läste jag en artikel i SDS att för hög temperatur inomhus kan bidra till övervikt.
Kroppen gör inte av med energi genom att bränna kalorier för att bli varm.Så rådet blir att minska temperaturen på vintern. Det medverkar till både minskad fetma och lägre energikostnader. Inte dumt va!
Författaren Helena Henschen har dött. Hon har skrivit Hon älskade och I skuggan av ett brott och höll på att skriva sin 3:dje bok.Det är en stor förlust för oss i Sverige.
Eftersom jag försöker att hålla dig lite uppdaterad så måste jag också berätta att det har varit mycket skriverier om IKEA och Ingvar Kamprad, som har ett bolag i Lichtenstain där
de har undanhållit 100 miljarder.
Trevlig helg och hälsa hela familjen.Kramar från Britt