tisdag 23 november 2010

Fördelen med englasfönster

Det finns ju inget ont som inte har något gott med sig och bland allt som vi MÅSTE köpa till detta hus med bristfällig inredning, så finns det såklart något vi INTE behöver köpa och det är en termometer. Nu menar jag utomhustermometer. En inomhustermometer vore däremot säkert högst intressant att installera då jag vissa dagar tvivlat på om temeraturen passerat +10 grader.

Hursomhelst, tack vare dessa fönster som immar igen så fort temperaturen ute närmar sig kyligare grader, så behöver jag bara slå upp mina ljusblå på morgonen för att veta om barnen behöver ha med sig vantar och täckjacka till skolan eller om det räcker med fleece. Det syns på hur mycket imma och fukt fönstren uppvisar. IDAG ser fönstren ut som en sommardag, inte en vattendroppe så långt ögat når. Alltså förstår ni att vi inte alls tror på det där snöovädret ni pratar om hemma. Här gassar solen från en klarblå himmel och ROSORNA i buskarna på framsidan blommar för fullt. Trädgårdsmästarna har varit här idag och räfsat löv, så ja, jag kanske inte är i grå, regniga England, jag kanske är på..... Mallorca?

Nu kommer Ylva och fikar, så jag fick en god anledning att baka en kladdkaka. Äggen här ÄR ju inte salmonella-säkra, så jag kan ju inte riskera mina barns hälsa, utan jag tar risken själv. Slickade glatt hela skålen och visparna, men en snabb titt i spegeln och en brun nästipp och fläckig haka fick mig att inse att jag nästan avslöjat mig själv. Nu är jag dock ren och fin och känner inte av någon magknip. Vilken tur! Ingen salmonella idag heller :) .

Sugen på fika? Kom hit vetja!

Kram Ingrid

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ingrid!Inget ont som inte har något gott med sig.Skönt när du inte behöver torka alla fönstren.Hur ska det bli till vintern? Ni kan elda i brasrummet.Det kanske känns bra i hela huset.
Kladdkaka är gott men cheese caken som jag köpte med mig hem är slut. Den är ju en riktig njutning.Glöm inte att ta med några hem till jul De heter u (i glasburk ,kan inte få med prickarna över u:et).
Kramar från Britt