söndag 14 november 2010

I en telefonkiosk

Jag VET att texten nästan är omöjlig att läsa med denna bakgrund, men jag kunde inte låta bli att lägga in den bara för ett kort tag. Detta är en bakgrund man kan välja bland många och jag är säkert på att den är tagen på EXAKT samma ställe som där mitt lag (nedan till höger) tog sin telefonkioskbild i helgen. Riktigt kul!

Här är de som som håller mig borta från datorn dessa dagar....

Två lag i olika telefon- kiosker igår i Covent Garden...

Karin, visst är du undantaget :) . Har inte hunnit kolla några bloggar sista dagarna... kommer tillbaka till datorn imorgon. Kram.

Boktokig, vi har också alltid haft hyfsat tidiga sängtider för barnen. Tycker vi vuxna behövt den tiden då barnen somnat, men nu är barnen så stora att det inte blir fullt så tidigt. Jag är lärarbarn, så jag är van vid att mamma alltid planerade lektioner på kvällarna, men gissar att idag "måste" väl de flesta lärare stanna längre på skolan och göra större delen av sitt planeringsarbete där. Kan ju vara en fördel om man då får kvällen mer fri.
Nöstlinger har många bra böcker för barnen när de precis lärt sig läsa. Lovar att återkomma till biblioteken här i England längre fram.

Naemi, eller hur, lite värdelöst vetande gör världen lite roligare :) . Nu är ni vårt nästa besök! Jippie! Har ni exakta flygtider får du gärna maila över det till mig eller Néa, om du inte redan har gjort det...

Vi hörs!
Kram Ingrid

2 kommentarer:

Catharina sa...

Ja, det var verkligen svårt att läsa detta inlägg, men kul ändå :o)

Kommer du att berättta mer om vad ditt lag innebär?

Vi hade inte något tema för Moas kalas. Hon hade bjudit dom kompisar hon leker med (som inte är klasskompisar) och våra vänners barn. Det blev totalt 7 barn och dom hade jättekul. Det var bara en pojke bjuden så det var ju skönt att Hugo var hemma... dom var på hans rum med stängd dörr och dom 5 flickorna var på Moas rum, med stängd dörr, och ritade och pysslade. Kul och lyckat kalas!

Nu håller jag på att planera för bowlingkalas för klassen på söndag. Vi har hyrt 3 banor i Svedala och många tycker att det ska bli kul att bowla. Vi brukar bowla på Lalandia och trodde att alla barn bowlat, men så var det nog inte. Kul med en ny aktivitet. Undrar hur många av dom 15 barnen som kommer?!?!

Nu ska jag stämma av bankkontot, maila kvittokopior till Scandlines, betala resan, fixa fotokalender... sen hoppas jag kunna vila lite innan det är dags att hämta hem barnen (ja, vi körde idag eftersom jag känner mig lite hängig och det var full storm här imorse).

Resten av familjen har varit förkylda i omgångar här och idag vaknade jag med huvudvärk och ont i halsen, så jag dricker mycket, tar det lugnt och käkar hälsokostpiller, så håll tummarna för att jag klarar mig...

Kram Catharina

Karin sa...

Ja, det var crazy att läsa på denna bakgrund! Jag har också designat om hos mig, men ville göra det lite mer sobert... Kata erbjuder sig att göra en ny header till mig = hon uppskattar inte den jag har... men jag klamrar mig fast tills vidare.

Kram, Karin