tisdag 2 november 2010

Dags att måla om!

Bara så att ni vet. Nu är jag sur igen. Jag är nog väldigt sur nuförtiden....

Våra barn har fått tydliga instruktioner om att häftmassa är "big no no" att använda och sätta på väggarna här.

Trots det kom Malin på den smarta idén att sätta en läskig röd dallerhand i någon gelémassa, på väggen ovanför L's säng. Det var halloween i helgen och hon ville göra något läskigt. Hade tänkt sätta handen på ett fönster men ändrade sig till väggen.....

En halvtimme senare upptäcktes handen och skulle tas bort, varpå L upptäcker att färgen från handen fastnat på väggen och trots YES, skurpulver, Ajax och allt annat vi kunde komma på, så sitter fläcken där den sitter.

Haunted house på riktigt? Det är ingen liten, diskret hand som ni ser...

GRRRRRRRR!!!!! Jag rår inte för det, men jag blir superirriterad och med gäster på besök håller man igen lite mer, så jag har inte släppt ut det ordentligt än.....

Vi har frågat om vi får sätta upp några spikar på väggarna för att hänga upp tavlor och har fått beskedet att vi får det om vi "återställer väggen till ursprungligt skick när vi flyttar", vilket vi tolkar som att att väggarna måste målas om för att inte nya hål ska synas. Då vi vet att vi kommer att ha annat att tänka på den dag vi flyttar hem, så har vi so far bara använt de spikar som redan finns på väggarna, men NU kan vi ju tänka om, det är bara att spika på i L's rum, för nu sitter vi i sk-en ändå och måste måla om när vi flyttar.

Stackars Malin som är så snäll och vill så väl och så blir det så fel.

Jag hoppas nu att det kommer att räcka med att vi målar om det rummet och inte att vi behöver måla alla rum som är i samma färg för att det ska se enhetligt ut...

Ingrid

1 kommentar:

Karin sa...

Jag kan tala om vad som gäller - måla med glans 7 - avtorkbart - det är annars vanligt med glans 3 som mest passar till tak. (Har ju nyligen fräschat upp min färgkunskap). Men våra barn är förbjudna att kasta sådana händer och dödskallar i slime. Malin kvitterar med att hennes dagisfröken lät sina barn kasta upp dem i taket. DET får man inte hos oss! Malin envisas med att trycka sådana slimehänder på Konsum när hon har en tia att spendera men får bara kasta med dem utomhus. På så vis blir de väldigt kortlivade för de blir snabbt grusiga.

I övrigt rekommenderar jag att släppa ut ilskan! Det är också bra för gästerna att se att även den perfekta värdinnan har humör :-)

Kram från Karin