söndag 21 november 2010

Alice i Underlandet skoldans

Middle school har fyra schooldanser om året, alla med olika tema som eleverna i olika grupper är med och bestämmer. I fredags var det dans nummer två med Alice i Underlandet tema. Ganska naturligt eftersom High School sätter upp den som teater i år.

Malin älskar att klä ut sig och är SÅ duktig på det. Jag har visat många av hennes utstyrslar förr och hon får alltid till det på något sätt. Själv är jag värdelös på maskerader och tycker mest det är jobbigt.

Nu hade hon bestämt sig för att vara Hattmakaren och köpt en superbillig hatt som hon pyntat:


Sedan hittade hon kläder i husets alla garderober och slutresultatet blev så här:


Skoldansen var väldigt rolig och de dansade tydligen jättemycket. Det är bara två timmar (18-20) så det är itne så lång tid.

Nu ska vi till Svenska kyrkans Julmarknad, något vi hört talas om och sett fram emot sedan vi flyttade hit.

Astrid, tack för dina gulliga ord!! Jag förstår att du som jobbat in om äldrevård har sett problemet med ensamhet från en annan viktig vinkel! Hoppas ni hade en trevlig våffelkväll och att du kom ihåg att hälsa från mig :) .

Mot London!
Ingrid

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin! Så häftig du är. Hoppas att du hade kul.
Ingrid och jag såg bilder på Alice i Underlandet när vi besökte skolan. Kramar från Farmor

Boktokig Eva Boström sa...

Verkligen duktig!!! Vad kul att de har tema-skoldanser!