måndag 15 november 2010

Måndag gör jag ingenting.....

Gesällvisan

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.
Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring.
Onsdag går jag ut och vankar.
Torsdag sitter jag i tankar.
Fredag gör jag vad jag vill.
Lördag stundar helgen till.

Ni känner till den gamla sången. Den passar perfekt in på min vecka nu.

Måndag - idag har jag inte gjort någonting. Så skönt och det var jag verkligen värd ;) .
Tisdag - imorgon ska jag se mig omkring i grannbyn och träffa lite skolmammor.
Onsdag - trodde faktiskt att texten var "onsdag går jag ut och handlar", men ser nu att det var vankar, men då får jag väl "vanka" till affären då.
Torsdag - absolut dags då att börja samla tankarna igen och planera för den visserligen gästfria, men dock intensiva helg vi har framför oss.
Fredag - ja jag har inget emot att göra vad jag vill.
Lördag - "stundar helgen till" kommer innebära tennis, kalas, svenska kyrkans julmarknad, vinterkläderinköp mm för oss.

Men idag är det fortfarande måndag och jag gör INGENTING.

Maria E, jag kollade lite middagsleverantörer. "1938 personer like Matfrid." Av dem är 8! på bild och minsann ser jag inte Maria på en av dem :) .
Hoppas allt är fortsatt bra med er! Tack för mail! Tror inte jag svarat på alla, men självklart läst och nu lugnar det sig lite här, så vem vet, kanske kommer det en hälsning den vägen också. Kram.
Farmor & Farfar, det är verkligen bara otroligt roligt att förbereda saker för några som blir så glada och uppskattar det så mycket som ni!! Jag ska hälsa Johan att han är bra på korsord, så får vi se om intresset håller i sig :) .
Tack för hjälp med konstnärsnamn! Vi gjorde absolut rätt med Tate Modern! Jag är så nöjd med vårt besök där. Jag tycker också att alla dagarna blev så bra. Vi hann verkligen med många saker av alla möjliga olika slag. Alla kusinerna tycker nog väldigt mycket om varandra! Särskilt Lilla Mest Förslagen. Ha ha ha ha. Idag läste jag på ett ställe om en av våra favoritförfattare May Bylock. Då läste jag hennes namn som du läser "bykoll". SÅ kul! Kram.

Boktokig, jag tror att svenska kungaparet var på biblioteket i Amsterdam under sitt stadsbesök där för ett tag sedan, så det måste vara fler som tycker det är värt att visa upp. Väldigt intressant när du skriver att ert bibliotek börjat organisera böckerna på det sättet. Jag vet ju inte var du bor, men hörde av vänner från Nyköping att där har de organiserat böckerna i kategorier, så det kanske är något som är på gång på fler ställen. Jag är säker på att biblioteksansvariga tittar runt i andra länder såsom man gör i alla branscher, så det är väl inte osannlikt att de blivit inspirerade från Danmark. Måste dock finnas massor av böcker som inte platsar i en given kategori, eller som passar i flera. Hur gör de då? Vilket dilemma...

Karin, jag VISSTE att jag skulle få den frågan av dig när jag slängde ut den!! Jag har precis börjat lyssna på en av dina CD-böcker och "Den vita tigern" ligger vid sängen som "nästa bok". Hade inte mamma tagit med sig mormors-boken hade jag börjat med den efter din rosning. Nu får den vänta till efter jul då jag fått tillbaka den.
Jättebra med barnvaktsjobb!!! Tänk vad bloggarna kan hjälpa till med att hitta nya spännande anknytningar. Maila vilken kollega det är. R blev såklart nyfiken. Hur mycket barnvaktande handlar det om?
Däremot är jag inte FULLT så teknisk som jag tydligen gav sken av. Bakgrunden är inte mitt foto utan ett man kan välja bland flera standardbakgrunder, men den råkar vara tagen på samma ställe som där vi gjorde vår telefonkioskfotografering igår. Jag upptäckde det igår av en slump. Väldigt kul!
Jag är helt enig. Boktokigs blogg är verkligen inspirerande och trevlig. Jag saknar bara en funktion där jag skulle kunna skriva in en boktitel för att se om hon recenserat den.
Stackars Katas Primark-skor!! Kanske kan jag fixa ett par nya som du kan ge henne i julklapp???!!! (Hon läser väl inte här och ser vad jag skriver...)
Tack för alla kommentarer och vad märkligt att du hörde om Gauguin på Tate Modern! Positiv sexturism. Jo jo, mycket ska man hör... Kan bara bero på tidsperspektivets förmildrande omständigheter, för ingen kan väl mena att det skulle gälla än idag?

Jag slappar vidare i natten,
Ingrid

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack och lov, att ni har en vanlig vecka ibland. Det blir nästan stressigt att läsa om allt ni gör. Samtidigt förstår jag ju, att ni har det mycket kul och intressant. Att farmor och farfar kom måste ju varit toppen! Själv är jag lite förkyld och har lite ont i halsen, men det går snart över! Kramisar! Märtha
PS. Vi får lite mail från den danske pojkvännen ibland, han verkar mycket trevlig och rar!

Boktokig Eva Boström sa...

Dom ställer dom i hyllan med blandad litteratur... ;)

Jodå... *ler* ibland så slår min Norrländska till och det blir lite tokigt!

Anonym sa...

Hej Ingrid!
Det gjorde du rätt i att inte göra någonting.
Fast jag tror inte riktigt på dig du har säkert städat och plockat undan och tvättat.
Jag var på konstkursen och sedan på gymet och därefter gjorde jag ingenting utan var otroligt trött. Kramar från Britt