fredag 19 november 2010

Till världens bästa PAPPA!

Oj ja, dagarna flyger iväg, men såklart firade vi Fars Dag i söndags. Min pappa, Rikards pappa och förstås Rikard själv.

Innan alla de andra gästerna vaknade (eller i alla fall innan de visade sig, en och annan liten kusin tror jag höll sina föräldrar vakna redan vid denna tid), så smög jag upp och kokade kaffe och plockade ihop paketen.

Malin och Johan älskar att pyssla och göra saker, så de hade gjort var sin fin kreativ gratulation, som nu hänger på pappas jobbvägg.

VAD ska man ge pappor? De har ju allt de behöver (kloka, starka och söta barn). Med åtskilliga kartonger kvar att packa upp kändes det inte som om vi behövde mer grejer precis.

SÅ barnen fick ge var sin omgång biocheckar till honom, så att R kan få en riktigt mysig helkväll med varje barn. I Oxford för ett tag sedan hittade jag en "kalender" för 2011, med ett pappersflygplan att vika för varje dag. Eftersom Johan och Rikard båda gillar flygplan och är så tekniska, så kunde jag inte motstå att köpa den. Själv köpte jag en Molton Brown duschtvål Black Pepper till R, eftersom jag verkligen tycker han är en fantastisk och helt unik pappa. Hade tänkt köpa en annan produkt från Molton, men den fanns inte längre.


Sedan var det fullt upp under dagen, men då gästerna åkt hem hade vi lite Fars Dags mys. Jag tror det var en precis lagom firad Fars Dag, vi brukar inte göra något jättestort, men ändå uppmärksamma den viktiga betydelse en engagerad förälder har.

Ingrid

1 kommentar:

Rikard sa...

Tack för presenterna.
Det var verkligen uppskattade saker jag fick. Det är riktigt kul att gå på bio med bara ett barn. det blir mycket tid till att prata och umgås, även om själva filmen tar upp det mesta av tiden.

Tusen tack älskade Ingrid för att du fiaxde allt på fars dag. Dte var verkligen uppskattat.

Papput