måndag 15 november 2010

Vinn en bok!

Förra veckan kom jag via författaren Kim Kimselius blogg till bokbloggen:

http://boktokig.blogspot.com/

Det var en trevlig upptäckt med mycket roligt och bra skrivet om och kring BÖCKER. Kan varmt rekommendera en titt där då jag vet att det finns många av er läsare här, som liksom jag är boktokiga. Karin har redan hittat dit av sig själv. Boktipsen flödar och jag inser hur LITE jag läser...

Nu har ni chansen att vinna Anders Fagers bok "Svenska kulter" på Boktokigs blogg. Har ni lust så är det bara att klicka sig dit, skriva en kommentar om vad du känner skräck för och så är du med i tävlingen. Jag har redan skrivit. Vill du vinna boken är det bara att du tar dig dit också.

Vill ni inte vinna en bok, kan ni ju skriva en kommentar med ett boktips till mig istället! Passar väldig bra nu när alla besök har åkt hem, hösten är som mest intensiv och jag har fått påfyllning av goda lösteer från Sverige-besöket. Som jag sagt förut. Löste heter inte loose tea här. Det heter leaf tea. Om nu någon missat det :) .

Njut av hösten och en god bok!

Kram allihop,
Ingrid

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Hahaha... jag ska ta och komma ihåg det där med löste och vad det heter i England... jag kan riktigt se mig själv stå där och säga I would like some loose tea... ;)

Tack för dina snälla ord! Jag blir så glad! Det värmer!

Jag har just nu flyt när det gäller att hitta på nya funderingar. Det är inte alltid som jag kommer på något, men då får det vara. :)

Vad intressant det där med att de i Danmark delar upp efter genre på barnavdelningen, för det var inte länge sedan de började med det på min kommuns bibliotek. Undrar om de fick inspirationen däreifrån. Amsterdamsbibliotek vill jag verkligen besöka!! Det låter jättefint!!

Karin sa...

Nu undrar jag om du hunnit läsa någon bok som jag hade med mig! Den vita tigern hoppas jag att ni hinner med bägge två, och den där En sannolik historia av Alvtegen gillade jag verkligen!

Förresten, LC-Catarina har nu ordnat ett barnvaktsjobb till Julia till en av Rikards kollegor här i krokarna. Bra, va?

Kram fr Karin (nu är jag nästan lika produktiv på kommentarfronten som du, Ingrid!)